Szerző: Bodnár Ádám

2008. július 4. 12:17

ADSL: még egyszerűbb és gyorsabb a szolgáltatóváltás

Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke, Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője több mint húsz hazai internetszolgáltatóval és három nagykereskedelmi ADSL-szolgáltatóval írt alá megállapodást az egyeszerűsített szolgáltatóváltásról.

[HWSW] Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke, Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője több mint húsz hazai internetszolgáltatóval és három nagykereskedelmi ADSL-szolgáltatóval írt alá megállapodást az egyeszerűsített szolgáltatóváltásról.

Egyablakos ügyintézés

Az új rendszer lényege, hogy a felhasználónak elég az új szolgáltatónál előfietőként jelentkeznie, és amennyiben nincs lejárt számlatartozása vagy hűségnyilatkozata, a váltás az eddigi egy-két hónap helyett 11 napon belül megtörténik. Korábban az előfizetőnek fel kellett mondania a szerződést a régi szolgáltatónál, kikérnie a nyilatkozatot arról, hogy nincs lejárt tartozása, majd ezt el kellett juttatnia az új szolgáltatóhoz, és csak ezután indulhatott meg a folyamat, amely akár két hónapig is eltarthatott.

Emlékezetes, hogy 2005 előtt még rosszabb volt a helyzet: ha valaki ADSL-szolgáltatót akart váltani, egy-két hónapra internet nélkül maradt, ugyanis a nagykereskedő az akkori gyakorlat szerint leszerelte és elvitte, majd később ugyanoda kivitte és felszerelte az ADSL-modemet. Ezen változtattak három éve augusztusban, amikor lehetővé tették a kiesésmentes szolgáltatóváltást, azonban a szükséges igazolást az ügyfélnek kellett beszerznie a régi szolgáltatótól, és eljuttatni az újhoz, ezután kezdődhetett a váltás.

Augusztus közepétől

Pataki Dániel szerint a szolgáltatóváltás egyszerűsítése a felhasználók kényelmén túl a piaci verseny további erősítését is szolgálja. A megállapodást aláíró cégek vállalták, hogy július 15-ig módosítják általános szerződési feltételeiket, és így legkésőbb augusztus közepétől már ennek alapján lehet ADSL-szolgáltatót váltani.

Pataki elmondta, 2005 óta több mint 40 százalékkal csökkent Magyarországon a szélessávú előfizetések kiskereskedelmi ára, az előfizetők száma pedig 600 ezerről 1,4 millió fölé emelkedett. Pataki szerint az NHH megteremtette a verseny feltételeit, az előfizetők, az érdeklődők pedig az ország legtöbb településén több szolgáltató, és a legtöbb helyen több technológia közül választhatnak -- a legnépszerűbb az ADSL és a kábel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról