Szerző: Koi Tamás

2008. július 1. 12:45

Világszerte nyit az otthoni felhasználók felé a Lenovo

Újabb, a fogyasztói szegmensbe pozicionált termékcsaláddal bővíti nemzetközi portfólióját a világpiacon eddig zömében üzleti felhasználásra szánt noteszgépeiről és asztali számítógépeiről ismert kínai Lenovo. A világ negyedik legnagyobb PC-gyártója tegnap bejelentette, hogy azonnali hatállyal útjára bocsátja -- elsőként az Egyesült Államokban -- új, IdeaCentre K210 konfigurációit, melyek számos olyan újdonságot vezetnek be az otthoni felhasználásra szánt asztali gépek világába, melyek más gyártók kínálatában eddig nem, vagy csak elvétve voltak megtalálhatók.

[HWSW] Újabb, a fogyasztói szegmensbe pozicionált termékcsaláddal bővíti nemzetközi portfólióját a világpiacon eddig zömében üzleti felhasználásra szánt noteszgépeiről és asztali számítógépeiről ismert kínai Lenovo. A világ negyedik legnagyobb PC-gyártója tegnap bejelentette, hogy azonnali hatállyal útjára bocsátja -- elsőként az Egyesült Államokban -- új, IdeaCentre K210 konfigurációit, melyek számos olyan újdonságot vezetnek be az otthoni felhasználásra szánt asztali gépek világába, melyek más gyártók kínálatában eddig nem, vagy csak elvétve voltak megtalálhatók.

Ilyen technológia a Bright Vision névre keresztelt, a monitor fényerejét szabályozó rendszer, mely a felhasználó helyzetétől, a TFT-től mért távolság alapján állítja a panel fényerejét, a kijelző így nem terheli túl a szemet akkor sem, ha a számítógép használója közelebb hajol hozzá. A felhasználók egyszerű és kényelmes azonosítását teszi lehetővé az a szintén a kijelzőre szerelt webkamerán alapuló eljárás, melyet VeriFace-nek keresztelt a gyártó. Az IdeaCentre K210 asztali konfigurációk opcionális szolgáltatását használva nincs szükség sem jelszóalapú, sem más, azt megerősítő, például biometrikus azonosításra, a számítógép ugyanis arcvonásai alapján képes felismerni az előtte ülő embert.

A fentiek mellett igazi különlegességnek számít az IdeaCentre K210 konfigurációk klaviatúrája is, melynek megalkotásakor a szokásos kényelmi szempontok mellett a higiénia is előtérbe került. A kínai gyártó a billentyűzet tervezésekor abból az alapvetésből indult ki, hogy egy otthoni számítógépet jó eséllyel több családtag használ egyszerre, a beviteli eszköz így hosszabb távon kórokozók valóságos melegágyává válhat. A Lenovo ezért egy antibakteriális klaviatúrát csomagol minden IdeaCentre K210 mellé, ezzel elejét véve a szélsőséges esetben kellemetlen bőrproblémákat okozó fertőzéseknek.

AMD Phenom Black Edition

A Lenovo új asztali számítógépei ezen kívül több speciális szoftverfunkciót is tartalmaznak, melyek egy részét a külön erre a célra szolgáló gyorsbillentyűk segítségével lehet elérni. Így például külön erre kialakított gombbal állítható vissza a rendszer egy esetleges összeomlás után (Onekey recovery), a Onekey anti-virus pedig a víruskeresőt indítja, a gyártó információi szerint akkor is, ha a rendszer éppen ki van kapcsolva. A Lenovo számítógépek átfogó menedzsmentfelülete (Lenovo Vantage Technology) az eddigi gyakorlatnak megfelelően szintén külön indítógombot kapott az IdeaCentre K210 billentyűzetén.

A Lenovo IdeaCentre K210 konfigurációkba kétmagos vagy négymagos Intel processzort épít a gyártó, a memória kapacitása igény szerint 4, a merevlemezé pedig 500 gigabájtig nőhet. Egyes konfigurációk új generációs, Blu-ray és HD DVD korongok beolvasására is képes optikai egységgel érkeznek, a játékoskedvű felhasználóknak pedig opcionális bővítési lehetőségként egy Radeon 2600 XT videovezérlőt ajánlanak fel, mellyel az alaplapra integrált Intel GMA X3100-as grafikus motor váltható le.

A Lenovo fogyasztói szegmensbe szánt újdonságai Windows Vista operációs rendszerrel telepítve 379 dolláros induló áron kerülnek forgalomba a tengerentúlon. A gyártó a konfigurációk mellé saját monitorait, a 229 dollárba kerülő, 19 hüvelykes L195W-t, vagy a nagyobb képátlójú, 299 dolláros L222W-t ajánlja.

A kínai gyártó idén januárban jelentette be, hogy erősíti jelenlétét a nemzetközi fogyasztói piacon. Ennek érdekében először útnak indította IdeaPad márkanevű, noteszgépekből álló termékcsaládját, melyekben a ThinkPadekben megszokott technikai bravúrokat próbálják meg egyesíteni a fogyasztók számára is vonzó, divatos külsővel. A cél az, hogy az üzleti világban elért sikert a konzumer piacon is megismételje a Lenovo, hogy fel tudja venni a versenyt olyan márkákkal mint a HP vagy a feltörekvő Acer. Az IdeaCentre vonallal hasonló célra törekszik a gyártó, ez esetben azonban a Lenovo ThinkCentre asztali gépei adják az iránymutatást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról