Szerző: Bizó Dániel

2008. június 25. 18:38:04

Hirdetésekből finanszírozott ingyenes mobilszolgáltató terjeszkedik Európában

[Reuters/HWSW] A működését hirdetési bevételekből finanszírozó Blyk közölte, hogy további országokba terjeszkedik Európában, ami arra utal, hogy beválni látja újszerű működési modelljét.

[Reuters/HWSW] A működését hirdetési bevételekből finanszírozó Blyk közölte, hogy további országokba terjeszkedik Európában, ami arra utal, hogy beválni látja újszerű működési modelljét.

A Blyk, a világon elsőként, tavaly jelent meg hirdetésekből finanszírozott mobiltelefonálással Nagy Britanniában, virtuális mobil operátorként. A finn-angol vállalat 16-24 éveseknek kínál havonta 43 perc beszélgetési lehetőséget és 217 szöveges üzenetet térítésmentesen, cserébe az ügyfélnek naponta legfeljebb 6 szöveges reklámüzenetet kell elviselnie. A kvóta feletti használatért természetesen fizetni kell.

A cég még idén be akart lépni Hollandiába, majd ezt követően jövőre Belgiumba, Spanyolországba, és Európa legnagyobb piacára, Németországba is -- itt sem akar majd azonban megállni, nyilatkozta a Reutersnek a finn elnök-vezérigazgató Pekka Ala-Pietila. Németország és Spanyolország hirdetési piacai hatalmasak, magyarázta a hírügynökségnek Ala-Pietila, míg Belgiumban kiemelkedő az egy főre jutó reklámköltés.

A 16-24 éves fiatalok több szempontból is a legalkalmasabbak erre az üzleti modellre: rendkívül árérzékenyek, így a gyakorlatilag ingyenes mobilozás rendkívül vonzó lehet számukra, miközben a reklámozók számára már értékes célcsoportot képviselnek, és az intenzív SMS-használat miatt az így érkező hirdetések is hatékonyak esetükben. A Blyk hálózatán eddig 29 százalékos a jellemzően valamilyen reakcióra késztető kampányok válaszadási rátája, ami rendkívül magas, az átlag néhány százalék legfeljebb.

Angliában a Blyk hat hónap alatt több mint 100 ezer ügyfelet szerzett, ami meghaladja a terveket, árulta el Ala-Pietila. Az új országokban a fizikai hálózatszolgáltatókkal való tárgyalások előrehaladott állapotban vannak, és a cég szerint további piacokon is működőképes lehet az elképzelés. Magyarországon jelenleg nincsenek virtuális operátorok, és a hatósági szabályozás sem kötelezi a szolgáltatókat azok beengedésére.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 23:07

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.