Szerző: Bodnár Ádám

2008. június 19. 10:20

Átszervezi növekedésre képtelen nyomtatási üzletágát a HP

A HP jelentősen átszervezi nyomtatási és képalkotási üzletágát, az eddigi öt divíziót háromba vonja össze. A cég nyereségének derekát adó, ám növekedési problémákkal küszködő nyomtatási és képalkotási részleg a jövőben fogyasztói és kisvállalati, nagyvállalati, valamint professzionális megoldásokat fejlesztő üzletágakból áll majd. Utóbbi például a grafikai és reklámstúdiók, digitális nyomdák és egyéb, a nyomtatást alaptevékenységként végző szervezetek számára dolgoz ki új termékeket, szolgáltatásokat.

[HWSW] A HP jelentősen átszervezi nyomtatási és képalkotási üzletágát, az eddigi öt divíziót háromba vonja össze. A cég nyereségének derekát adó, ám növekedési problémákkal küszködő nyomtatási és képalkotási részleg a jövőben fogyasztói és kisvállalati, nagyvállalati, valamint professzionális megoldásokat fejlesztő üzletágakból áll majd. Utóbbi például a grafikai és reklámstúdiók, digitális nyomdák és egyéb, a nyomtatást alaptevékenységként végző szervezetek számára dolgoz ki új termékeket, szolgáltatásokat.

Az átszervezésre azért volt szükség, mert a HP zászlóshajójának számító divízió az utóbbi időben egyre kevésbé volt képes növekedni, ahogy a fogyasztók és a vállalatok mind kevesbé vannak ráutalva a nyomtatókra -- leveleiket, dokumentumaikat az interneten küldik, fotóikat album helyett webtárhelyen gyűjtik. Az április végén zárult pénzügyi negyedévben a HP nyomtatási és képalkotási részlege a dollár esése mellett is mindössze 6 százalékkal tudta növelni a forgalmát -- 2004 azonos időszakában a növekedés még 11 százalékos volt.

Vyomesh "VJ" Joshi, a nyomtatási üzletág igazgatója egy, a dolgozóknak küldött belső feljegyzésében azt írta, a változások gyökeresek lesznek, de a jövőbeli növekedés szempontjából elkerülhetetlenek. Az átszervezés célja a hatékonyság növelése és a költségek csökkentése is, de nem jár nagyszabású elbocsátásokkal -- mondta a HP egyik szóvivője.

A HP a közelmúltban számos felvásárlást hajtott végre a professzionális nyomtatás területén, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban, mivel a "hagyományos" nyomtatópiac egyszerűen beállt, növekedés már szinte csak a fejlődő piacokon érhető el. Ugyanakkor nagy potenciált lát a cég a nyomtatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokban. "Egy-egy nagyvállalat akár több száz nyomtatóval rendelkezik. Ekkora méretnél már kulcskérdés a gazdaságos és biztonságos üzemeltetés" -- vélekedett a HWSW-nek adott korábbi interjújában Czinege László, az üzletág igazgatója. "A HP [...] a szükséges tanácsadói tapasztalatot is képes az ügyfél rendelkezésére bocsátani, legyen szó költségoptimalizálásról a nyomtatóflotta cseréjénél, vagy a biztonsági felügyelet, a hozzáférési jogok rendszerének kialakításáról."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról