Szerző: Ady Krisztián

2008. május 13. 13:11

Négy év múlva már félmilliárd GPS-es telefon találhat gazdára

[informationweek] Az ABI Research kutatása szerint a mobilszolgáltatók segíthetik legjobban a navigációra képes mobiltelefonok terjedését, melyek az automatikusan rendelkezésre álló visszirányú csatornán keresztül közösségi és szociális szolgáltatásokat is nyújthatnak majd.

[informationweek] Az ABI Research kutatása szerint a mobilszolgáltatók segíthetik legjobban a navigációra képes mobiltelefonok terjedését, melyek az automatikusan rendelkezésre álló visszirányú csatornán keresztül közösségi és szociális szolgáltatásokat is nyújthatnak majd.

Az ABI legfrissebb felmérése szerint 2012-ben már 550 millió GPS-szel felruházott, navigációra képes mobiltelefon találhat majd gazdára. Ezek a telefonok navigációs koordinátákkal láthatják el például a képmegosztó szolgáltatásokba feltöltött képeket és lehetővé teszik érdekes pontokkal kapcsolatos információk megosztását, azonnali véleményezést, ezek cseréjét, tovább bővítve ezekkel a lehetőségeket.

"Míg a legtöbb CDMA készülék már rendelkezik GPS-vevővel, a GPS alapvető képességgé válik a közelövőben a GSM-es okostelefonokban is" -- nyilatkozta Dominique Bonte, az ABO elemzője. "A normál GSM-telefonok lesznek a következők, melyeket GPS-technológiával láthatnak el. A GPS chipkészletek gyártói is a telefonok új piacában láthatják a további dinamikus bővülést" -- tette hozzá.

Az ABI Research szerint ugyanakkor a széleskörű terjedéshez csökkenteni kell a lapkák méretét, az energiafogyasztást és nem utolsósorban az árukat, a navigációs chipek csak ezután kezdhetik meg terjedésüket a normál telefonok piacán is. Bonte szerint ezekre a problémákra a jövőbeni GPS-t, Bluetooth-t, Wi-Fi-t egyetlen lapkába sűrítő chipkészletek nyújthatnak majd megoldást.


Kelet-Európai navigációs piac 2007-ben (Canalys)

A navigációs eszközök piacán egyértelműen a mobil- és okostelefonok veszik át a közeljövőben az uralmat. A Canalys idei első negyedévben készült, 2007-re vonatkozó felmérése szerint GPS-es telefonjaival a Nokia már a második helyre katapultálta magát a kelet-európai navigációs piacon, megelőzve a navigációs óriás Garmint is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról