Szerző: Bodnár Ádám

2008. április 30. 15:56

Kevesen fordítanak figyelmet a környezetbarát nyomtatásra

Egy 1200 döntéshozó bevonásával készített kutatás eredménye szerint az európai kis- és középvállalatok számára nyomtatóvásárlásnál a legfontosabb szempont a funkcionalitás és az ár, a környezetvédelem ma még csak keveseket érdekel.

[HWSW] Egy 1200 döntéshozó bevonásával készített kutatás eredménye szerint az európai kis- és középvállalatok számára nyomtatóvásárlásnál a legfontosabb szempont a funkcionalitás és az ár, a környezetvédelem ma még csak keveseket érdekel.

Az ár az úr

Bár a vásárlók 75 százalékát befolyásolják valamilyen mértékig a környezeti tényezők, mindössze 8 százalékuk számára ez legfontosabb kritérium új nyomtató vásárlásakor, és a megkérdezetteknek csak kevesebb mint egyharmada fizetne felárat egy környezetkímélőbb termékért. "Tudjuk, hogy jobban oda kell figyelnünk környezetünkre, de a piaci nyomás miatt a KKV-k nem tudnak annyira környezettudatosak lenni, amennyire szeretnének" -- jelentette ki Alberto Bozzo, a HP Képalkotási és nyomtatási (HP IPG) divíziójának KKV-termékekért felelős EMEA-régióbeli alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Az adatokból kiviláglik, a környezettudatos magatartást a környezetkímélő termékek versenyképes árazása ösztönözné a leginkább, 60 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez megváltoztatná beszerzési szokásait -- ami viszont ismét csak azt erősíti meg, hogy a kis- és középvállalatok számára az ár az első számú döntési tényező. A válaszadók közel egyharmada alaposabb tájékoztatás vagy oktatás esetén is hajlandó lenne felülvizsgálni gyakorlatát. Az viszont örömteli, hogy a vásárlók egyre jobban ismerik az energiafogyasztási termékminősítő programokat -- az Energy Star címkét például a válaszadók egyharmada ismerte.

A megkérdezett európai cégek 43 százaléka egyáltalán nem szabályozza a környezetvédelem kérdését, mintegy harmaduk pedig egyáltalán nem is tervezi környezetkímélő jellemzőkkel rendelkező termékek beszerzését a következő két évben. Azon cégek körében, amelyek figyelmet fordítanak a környezettudatos nyomtatásra, a legtöbben rendelkeznek környezetbarát papírfelhasználási programmal, amelynek keretén belül ösztönzik az újrafelhasználást és újrahasznosítást, vagy a kétoldalas nyomtatást. A környezetbarát papír beszerzésére azonban csak 20 százalék vezetett be hivatalos céges előírást.

Fenntarthatósági kalkulátorral segítene a Xerox

Nemrégiben a nyomtatási, dokumentumkezelési piacon szintén érdekelt Xerox egy olyan "fenntarthatósági kalkulátort" készített, amely felméri a nyomtatókból, másológépekből és multifunkciós berendezésekből álló irodai eszközpark működését, és feltérképezi azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a vállalatok optimalizálhatják az energiafogyasztást és papírhasználatot, illetve csökkenthetik a hulladék mennyiségét -- legyen szó akár papírhulladékról, akár szilárd hulladékról (pl. tintapatron).

A fenntarthatósági kalkulátor saját fejlesztésű algoritmusokat és dokumentumminősítési kutatásokat használ, hogy adatokkal tudjon szolgálni a vállalat összes irodai berendezéséről, a nyomtatóktól elkezdve a multifunkciós eszközökig és másológépekig tekintet nélkül arra, hogy azok melyik gyártótól származnak. A Xerox fejlesztése ezenkívül a kétoldalas nyomtatás, valamint a különböző típusú papírok használatának hatásairól is információkat ad.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról