Szerző: Bodnár Ádám

2008. április 30. 13:35

Továbbra sem meggyőző az SAP teljesítménye

A Business Objects felvásárlásával kapcsolatos költségek miatt negyedével esett vissza az SAP első negyedéves profitja. A szoftvercég nem tudta elérni az elemzői előrejelzéseket, forgalma és nyeresége is kisebb volt a vártnál -- a bejelentés óta több mint 6 százalékkal csökkent a cég részvényeinek árfolyama.

[HWSW] A Business Objects felvásárlásával kapcsolatos költségek miatt negyedével esett vissza az SAP első negyedéves profitja. A szoftvercég nem tudta elérni az elemzői előrejelzéseket, forgalma és nyeresége is kisebb volt a vártnál -- a bejelentés óta több mint 6 százalékkal csökkent a cég részvényeinek árfolyama.

Az év első három hónapjában a német szoftvergyártó 2,46 milliárd eurós bevétel mellett 242 millió euró nettó nyereséget ért el, egy évvel korábban 2,16 milliárdos forgalom mellett még 310 milliós pozitívumot mutatott a mérleg. Az üzemi eredmény 436 millió euróról 359 millióra csökkent, ami mögött a Business Objects beolvasztásával kapcsolatos egyszeri leírások állnak. A szoftverértékesítésből származó bevétel -- részben a felvásárlásnak köszönhetően -- 562 millió euróról 622 millióra növekedett, az amerikai szoftvereladások a dollár gyengülésének hatását kiszűrve is 2 százalékkal csökkentek. A licencbevétel azonban még így sem érte el a 679 milliós elemzői várakozást.

Az SAP tavaly ősszel jelentette be hosztolt vállalatirányítási rendszerét, a Business ByDesign-t. A régóta várt termék fejlesztése és bevezetése azonban a lassan halad, a legújabb előrejelzés szerint az évi 1 milliárd eurós forgalmat és a 10 ezer ügyfelelet 2010 helyett legkorábban 2011-ben érheti el a termék. Az idén várhatóan 75 és 125 millió euró között költ az SAP a Business ByDesign fejlesztésére és marketingjére -- jelenleg az utolsó finomhangolások zajlanak, mielőtt a szoftverelrajtolhatna. Ez egyben azt is jelenti, hogy a 2008-ra tervezett ezer ügyfélnél csak jóval kevesebbet gyűjthet az SAP, illetve hogy a kiválasztott hat piac mellett más országokba csak 2009-ben érkezhet meg a Business ByDesign.

Az SAP 100-500 fős vállalatoknak kínálja a Business ByDesign-t. A vállalat megcélzott piaca olyan cégekből áll, amelyek folyamatosan növekednek, de még nem vezettek be átfogó, integrált vállalatirányítási rendszert. Az SAP becslései szerint egyedült az Egyesült Államokban és Németországban 60 ezer olyan vállalat van, amely felhasználója lehet a Business ByDesignnak, világszerte pedig 15 milliárd dolláros potenciális piacról van szó.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról