Szerző: Ady Krisztián

2008. március 28. 11:27

A kábelmodemes internet népszerűbb itthon, mint az ADSL

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) legfrissebb gyorsjelentése szerint népszerűbbnek tűnik itthon a kábelmodemes internetezés a hagyományos telefonvonalon nyújtott ADSL-lel szemben. A tendencia folytatódik: februárban alig emelkedett az ADSL-előfizetők száma, míg a kábelmodemes szolgáltatók 3 százalékkal növelték ügyfeleik számát.

[HWSW] A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) legfrissebb gyorsjelentése szerint népszerűbbnek tűnik itthon a kábelmodemes internetezés a hagyományos telefonvonalon nyújtott ADSL-lel szemben. A tendencia folytatódik: februárban alig emelkedett az ADSL-előfizetők száma, míg a kábelmodemes szolgáltatók 3 százalékkal növelték ügyfeleik számát.

Az önkéntes adatközlésen alapuló jelentés szerint február végére 1,38 millióra nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma, melyből az ADSL növekedése alig 0,6 százalékkal vette ki részét, a rézdróton internetre előfizetők száma 759 ezer fölé emelkedett. A négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internetelőfizetőinek száma februárban 440 ezer volt, s mivel a négy cég részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a világhálóra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 620 ezerre tehető.

Egy nemrég készült elemzés szerint Magyarországon a szélessáv növekedése sokat köszönhet a kábelszolgáltatóknak, ahogy egyre több magyarországi kábelszolgáltató nyújt a tévé mellett hang- és internetszolgáltatást is. Az európai hírközlési piacról és azon belül a tagállamok piacáról szóló jelentéséből az is kiderült, hogy 2007 végén Magyarországon már 100 ezer fölé emelkedett a mobil szélessávú előfizetések száma is.

Februárban a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma közel 4 ezerrel csökkent, mely évek óta zajló folyamat. A közvetítőválasztást igénybevevők száma a januári 773 ezer után februárban 745 ezer volt. Az előfizetők a hívásaikat februárban 11,22 százalékban -- januárban 11,74 százalékban -- kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és februárban összesen 64 millió percet telefonáltak ezen a módon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról