Szerző: Bányai György

2008. február 28. 16:22

Tavaly ötször annyi memóriakártya fogyott hazánkban, mint 2006-ban

A GfK Hungária piackutató intézet számai alapján a tavalyi évben ötszörösére emelkedett a memóriakártyák forgalma a 2006-os évhez képest. A GfK Hungária felméréséből kiderül, hogy a SanDisk 31 százalékos részesedést szerzett.

[HWSW] A GfK Hungária piackutató intézet számai alapján a tavalyi évben ötszörösére emelkedett a memóriakártyák forgalma a 2006-os évhez képest. A GfK Hungária felméréséből kiderül, hogy a SanDisk 31 százalékos részesedést szerzett.

A felmérés alapján hazánkban tavaly 720 ezer memóriakártya fogyott, már ami az ellenőrzött minőségű, eredeti termékeket illeti. Ebbe a számba nem tartoznak bele a hamisított, az eredeti teljesítményének töredékét birtokló satnya példányok, amelyek között Kingston és SanDisk felirattal ellátottak is szép számmal érkeztek a távolkeletről. A hazai piacot a flash kártyák nagy öregje, a SanDisk vezeti 31 százalékkal, ami számottevő növekedés a tavalyelőtti 26 százalékhoz képest.

A SanDisk sikeres hazai szereplése elsősorban az itthon szintén régóta jelenlevő Kingstonra és Olympusra volt kedvezőtlen hatással, mely gyártók a második és a harmadik helyet szerezték meg a dobogón. A kutatás hazánk boltjaiban fellelhető húsz leggyakoribb márkát érintette, melyek közül az első három helyezett több mint 60 százaléknyit birtokol a piacon.

Teljes SanDisk termékskála hazánkban is
Teljes SanDisk termékskála hazánkban is

Prohászka Ottó, a SanDisk gyártó memóriakártyáit, USB-kulcsait és kártyaolvasóit forgalmazó Hama Kft. ügyvezetője a piac általános növekedésénél is jobb eredményeket elsősorban a teljes szegmenst lefedő választéknak tulajdonítja. "A memóriakártyák kereskedelmében különösen éles verseny zajlik" -- mondta Prohászka --, "a SanDisk pedig rendszeresen az elsők között dobja piacra a mind gyorsabb és nagyobb kapacitású kártyáit".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról