Szerző: Ady Krisztián

2008. február 27. 14:26

Az iTunes a második legnagyobb zenebolt az Egyesült Államokban

[Ars Technica] Az NPD Group legutóbbi felmérése szerint egyre népszerűbb a tengerentúlon az online zeneletöltés: az iTunes, az Apple zeneboltja a második helyre lépett előre a 2007-es ranglistán. Azon a ranglistán, melyen nem csak az online értékesítést, hanem a fizikai adathordozók, CD-k eladását is figyelembe veszik.

[Ars Technica] Az NPD Group legutóbbi felmérése szerint egyre népszerűbb a tengerentúlon az online zeneletöltés: az iTunes, az Apple zeneboltja a második helyre lépett előre a 2007-es ranglistán. Azon a ranglistán, melyen nem csak az online értékesítést, hanem a fizikai adathordozók, CD-k eladását is figyelembe veszik.

Az NPD adatai szerint a digitális zeneértékesítés mellett a CD-eladásokat is tartalmazó rangsorban az iTunes a Wal-Mart áruházlánc mögött a második helyre lépett előre, olyan cégeket megelőzve, mint a Best Buy és az Amazon. Az Amazont tavaly júniusban taszította le a dobogó harmadik fokáról az Apple zeneboltja, most pedig a Best Buyt is maga mögé utasította.

Az Apple legfrissebb számai szerint már több mint 50 millió felhasználó regisztrált online zeneboltjába, és 2007 karácsonyának napján 20 millió dalt vásároltak az online rendszeren keresztül. Az iTunes elindításától számítva több mint négy milliárd zeneszámot értékesítettek az online felületen. Mindezek ellenére 10 százalékkal visszaesett a zeneeladásokból befolyt összeg, mely valószínűleg annak köszönhető, hogy az online boltokból komplett albumok helyett sokan csak a nekik tetsző dalokat vásárolják meg, kevesebbet költve.

A piackutató vállalat szerint egy millióval kevesebben vásároltak zenei CD-ket 2007-ben, főként a fiatalabb korosztály pártolt át az online kereskedelemhez. Míg 2006-ban csak a fiatalok 38 százaléka döntött úgy, hogy nem vásárol CD-t, 2007-ben ezek aránya már 48 százalék volt.

Az NPD adatai szerint az Egyesült Államokbeli háztartások 19 százaléka használ állománycserélő alkalmazást a zenék beszerzésére, azonban a legális forrásokat, zeneboltokat választók száma a cég szerint 24-ről 29 millióra nőtt 2007-ben. A legális beszerzést elsősorban a 36-50 év közöttiek helyezik előtérbe a tengerentúlon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról