Szerző: Bodnár Ádám

2008. február 26. 08:25

Ötödével nőtt a legnagyobb magyar SAP-forgalmazó bevétele

Huszonkét százalékos növekedés után több mint 1,5 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly a legnagyobb hazai SAP-forgalmazó, a HostLogic, amely az SAP Hungary évindító partnertalálkozóján a legtöbb All-in-One ügyfelet szerző cégnek járó díjat is elnyerte.

[HWSW] Huszonkét százalékos növekedés után több mint 1,5 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly a legnagyobb hazai SAP-forgalmazó, a HostLogic, amely az SAP Hungary évindító partnertalálkozóján a legtöbb All-in-One ügyfelet szerző cégnek járó díjat is elnyerte.

A HostLogic immár ötödik éve a legnagyobb SAP-forgalmazó Magyarországon, a rendszereket alkalmazás-szolgáltatás és hoszting-konstrukciók keretében is be tudja vezetni a kis- és középvállalatok számára. "A bevezetett rendszerek mindegyike vagy az ügyfélnél vagy a HostLogic adatközpontjában hosztolt" -- mondta el lapunknak Fárizs Péter ügyvezető igazgató. "Talán annyiban változott a helyzet az 5-6 évvel ezelőtti időszakhoz képest, hogy az ügyfelek egy jelentős részre nem bérli, hanem megveszi a hardvereket és a licenceket. Ennek oka a pályázatokban keresendő, amelyek a beruházás jellegű üzleti konstrukciót preferálják."

A kis- és középvállalatok körében jelentős sikereket ért el a HostLogic saját SAP-alapú fejlesztése, a Smart Enterprise, amely mára a bevétel 60 százalékát produkálja. A HostLogic előrejelzése szerint az uniós pályázati bizonytalanságok megszűnése esetén a kis- és középvállalati ERP-piac 2008-ban akár 30-40 százalékkal is növekedhet.

Néhány évvel ezelőtt az integrált vállalatirányítási megoldások kimondottan nagyvállalatok számára készültek, a kisebb cégek az ilyen rendszerek bevezetésének és üzemeltetésének költségeit csak nehezen tudták megfizetni -- tudtuk meg a HostLogictól. Azóta ez a helyzet megváltozott, a nagyvállalati rendszerek mintájára több olyan megoldás készült, amely ugyanazokat a funkciókat tartalmazza, de kifejezetten a kis és középvállalatok igényeire szabott formában.

A hazai kis- és középvállalatok cégmérettől függetlenül mindinkább igénylik a korábban csak nagyvállalatok számára elérhető megoldásokat, mint amilyen a pénz- és anyaggazdálkodás, a pénzügy, a számvitel-menedzsment, a költség-, árbevétel-, és projekt-kontrolling, a jövedelmezőség-számítás, a raktárgazdálkodás és beszerzésmenedzsment, a termeléstervezés, az ügyfélkapcsolat-menedzsment, vagy akár a valós idejű adatlekérdezés, a vezetői információs rendszerek és az adattárházak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról