Szerző: Bodnár Ádám

2008. február 22. 16:39:45

Megállni látszik a növekedés az EMEA régió nyomtatópiacán

A Gartner jelentése szerint a nyomtatók, másolók és multifunkciós berendezések forgalma 4,3 százalékkal 52,6 millió darabra bővült 2007-ben az EMEA régióban.

[HWSW] A Gartner jelentése szerint a nyomtatók, másolók és multifunkciós berendezések forgalma 4,3 százalékkal 52,6 millió darabra bővült 2007-ben az EMEA régióban.

A piackutató cég elemzője úgy véli, a jövőben még ennél is kisebb bővülésre van kilátás, elsősorban a pénzügyi és gazdasági helyzet, másrészt a környezetvédelmi és egészségügyi szermpontok erősen rá fogják nyomni a bélyegüket mind az eladási darabszámokra, mind az árakra, nem beszélve a lapköltségekről, amelyek folyamatosan esnek. Cecile Drew vezető elemző szerint a gyártók rá lesznek kényszerítve arra, hogy egyre "zöldebb" technológiákat dobjanak piacra, ugyanakkor megmutassák az ügyfeleknek, miként tudnak kevesebbet nyomtatni, ezzel védve a környezetet.

A nyomtatópiac 2007-ben leginkább a multifunkciós berendezések és a színes eszközök növekedő népszerűségének köszönhette a növekedést, az eladások több mint négyötödést továbbra is a monokróm gépek adták. A színes nyomtatók eladásai 34 százalékkal ugrottak meg éves szinten, a monokróm berendezések szegmensében azonban mindössze 18 százalékos volt a növekedés.

A gyártók rangsorában a HP állt az élen, darabszám alapján számított 44,1 százalékos részesedéssel és az eladások 10 százalék feletti bővülésével. A piacinál nagyobb ütemű növekedés egyben azt is jelenti, hogy a HP részesedést rabolt el a vetélytársaitól, pontosan 3 százalékpontnyit. A versenyben az ezüstérmet a Canon kapta, amely ugyan 0,3 százalékpontot vesztett a részesedéséből, de még így is 15,8 százalékos részt tudott magához ragadni. A harmadik helyet az Epson kaparintotta meg, részesedése 12,7 százalék volt.

A nyomtatópiacon 2007-ben a legnagyobb vesztes a Lexmark volt, amelynek eladásai több mint negyedével zuhantak 2006-hoz képest, ahogy a cég megpróbált kivonulni a legolcsóbb szegmensből és a felsőbb kategóriás munkacsoport-nyomtatókra fordította figyelmét. A cég még így is 7,6 százalékos piacrészt tud magáénak, megelőzve a 10 százalékos növekedő, 6,1 százalékos piaci részesedést megszerző Brothert. Az öt legnagyobb gyártón kívül a többiek mindössze 13,7 százalékos részesedésen osztoztak.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 13:04

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.