Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Negyvenmilliós bírság a UPC-nek

Ady Krisztián, 2008. február 21. 15:21
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Nemzeti Hírközlési Hatóság a másodfokú eljárás során elutasította a UPC Magyarország Kft. fellebbezését, így jogerőre emelkedett az a 40 millió forintos bírság, melyet az ominózus budaörsi és Budapest XI. kerületének egy részén élő előfizetőit érintő ügyben tanúsított magatartása miatt kapott.

[HWSW] A Nemzeti Hírközlési Hatóság a másodfokú eljárás során elutasította a UPC Magyarország Kft. fellebbezését, így jogerőre emelkedett az a 40 millió forintos bírság, melyet az ominózus budaörsi és Budapest XI. kerületének egy részén élő előfizetőit érintő ügyben tanúsított magatartása miatt kapott.

A UPC Magyarország Kft. 2007 májusában úgy szüntette meg Budaörsön és Budapest XI. kerületének egy részén internet és VoIP-telefon szolgáltatásait, hogy a mintegy 2000 előfizetőt erről előzetesen nem értesítette. A hatóság 2007 novemberében hozta meg elsőfokú határozatát, mely ellen a társaság fellebbezést nyújtott be az NHH tanácsának elnökéhez. A hatóság több előfizetői beadvány alapján indított eljárást a UPC ellen.

A UPC az érintett területeken egy másik szolgáltató hálózatán nyújtotta szolgáltatásait, azonban a szerződést a hálózat tulajdonosa 2006 végén felmondta. A UPC és a hálózat tulajdonosa között folytatott tárgyalások nem vezettek eredményre, és 2007 tavaszán a hálózat tulajdonosát egy harmadik szolgáltató megvette. Az adásvételt követően a hálózat új tulajdonosa 2007. május 29-én a UPC további szolgáltatási lehetőségét megszüntette és az előfizetők átmenetileg szolgáltatás nélkül maradtak.

A UPC ezzel az első helyre katapultálta magát az NHH által 2007-ben kiszabott piacfelügyeleti bírságok között, hiszen a tavalyi 55,2 milliós bírsághalmazból 40 milliót ez az egyetlen, nagy horderejű, sok előfizetőt érintő ügy képvisel.

A UPC a kellő időben, még a szolgáltatás megszűnése előtt elmulasztotta tájékoztatni az érintett előfizetőket a lehetséges változásokról, így a szolgáltatások megszűnése és a szolgáltatóváltás az előfizetőket váratlanul érte. Az előfizetők megbízható és naprakész információk hiányában nem voltak abban a helyzetben, hogy szabadon választhassanak az elérhető hírközlési szolgáltatók és szolgáltatások között. A szolgáltatóváltás miatt a VoIP telefonszolgáltatás kapcsán felmerülő számhordozási igények teljesítését a UPC megtagadta, így megsértette a számhordozás szabályaira vonatkozó rendelkezéseket is.

A UPC szolgáltatásai megszűnésével kapcsolatban tanúsított magatartása, és a számhordozási igények megtagadása miatt a hatóság elsőfokon 40 millió forintos bírságot szabott ki és egyben felhívta a szolgáltatót a számhordozási igények teljesítésére. A számhordozási követelményeknek ezt követően a UPC eleget tett.