Szerző: Ady Krisztián

2008. február 18. 14:10

Harmadik helyét betonozza a kamerapiacon a Samsung

[Digitimes] A digitális fényképezőgépek piacán meghatározó szereplővé válna idén a koreai Samsung Electronics, a vállalat 15 millió fényképezőgépet adna el 2008-ban a vásárlóknak. Amennyiben sikerülne ennyi kamerát eladni, a dobogó harmadik helyére betonozhatná be a lábát a dél-koreai elektronikai óriás.

[Digitimes] A digitális fényképezőgépek piacán meghatározó szereplővé válna idén a koreai Samsung Electronics, a vállalat 15 millió fényképezőgépet adna el 2008-ban a vásárlóknak. Amennyiben sikerülne ennyi kamerát eladni, a dobogó harmadik helyére betonozhatná be a lábát a dél-koreai elektronikai óriás.

A Samsung vezetői szerint a vállalatnak minden esélye megvan erre, hiszen már a 2007-ben eladott 12 millió fényképezőgéppel sikerült globálisan elérni a harmadik helyet. A cég most távol-keleti pozícióját erősített tajvani jelenléttel tervezi feljebb tornázni. Ezen a piacon főleg multifunkciós, zenelejátszásra is alkalmas kameráival "tarolhatna" a Samsung.

A vállalat Pentaxszal közösen fejlesztett tükörreflexes fényképezőgépét is piacra dobja Tajvanon, még az első félév során kapható lesz. A Samsung agresszív céljaira a Canon saját terveivel válaszolt, a piacot jócskán vezető gyártó 4,4 millió tükörreflexes és 25 millió egyéb digitális fényképezőgép eladásával számol 2008-ban, 38 és 17 százalékos bővülést feltételezve.

Az IDC nemrég készült elemzése szerint a piacot már a készülékváltók is stimulálják, sokan váltanak felsőbb kategóriás, tükörreflexes masinára, de emellett jelemző trend a fényképezőgépek divatcikké válása is. További jellemző motiváció a meglevő digitális gép lecserélésekor a nagyobb felbontás, illetve az olyan fejlett képességek megjelenése a tömegmodellekben, mint a képstabilizáció, a széles látószög, vagy a beépített képszerkesztési funkciók.

Az IDC harmadik negyedéves jelentése szerint az amerikai piacon a Canon az első számú szállító, a cég 23 százalékos részesedését a többi szereplő csak távolról nézheti. A tengerentúlon is erősítenie kell a Samsungnak, mivel piaci részesedése egy év alatt felére esett vissza, a koreai cég már csak az amerikai eladások 4 százalakékát birtokolja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról