Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Közel hat év után ismét a Samsung lett az LCD-monitorpiac királya

Ady Krisztián, 2007. november 15. 14:37
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Digitimes] Igen hosszú, közel hat éves Dell hegemóniát sikerült megtörnie 2007 harmadik negyedévben a Samsung Electronics-nek: az LCD-monitorok piacán átvette a vezető szerepet ősi riválisától. A DisplaySearch adatai szerint a Samsung éves összehasonlításban 15 százalékkal növelte piaci részesedését a negyedévben, míg a Dell csupán 2 százalékot tudott feljebb tornászni mutatóin.

[Digitimes] Igen hosszú, közel hat éves Dell hegemóniát sikerült megtörnie 2007 harmadik negyedévben a Samsung Electronics-nek: az LCD-monitorok piacán átvette a vezető szerepet ősi riválisától. A DisplaySearch adatai szerint a Samsung éves összehasonlításban 15 százalékkal növelte piaci részesedését a negyedévben, míg a Dell csupán 2 százalékot tudott feljebb tornászni mutatóin.

Hosszú harc

A Samsung így 2001 első negyedéve óta ismét az első helyre katapultálta magát, piaci része a DisplaySearch szerint 14,4 százalék, míg a második helyre visszaszorult Dellnek csak 13,2 százalék jutott. A harmadik helyen a HP áll 10,6 százalékkal, míg a negyedik a másik koreai gyártó, az LG Electronics 9,1 százalékkal. Az ötödik hely a 7,5 százalékot birtokó Aceré lett.

A Dell folyamatosan első volt az LCD-monitorok piacán egészen 2002 első negyedévétől kezdve, az agresszív árazású termékeivel az egyik főszereplője volt a hagyományos katódsugárcsöves monitorok kiszorításának a monitorpiacról. A piac azonban ismét átalakulóban van, ma már nem az új vásárlók hajtják, a DisplaySearch szerint láthatóan beindult a korábban beszerzett modellek lecserélése, mely új lendületet adhat az idén 42 milliárd dolláros iparágnak. Minderre bizonyíték, hogy a monitorpiac növekedési üteme eltér az új asztali PC-beszerzések ütemétől.

A Dell gyengébb szereplése ebből is fakadhat, a vállalat főként üzleti ügyfélköre kevésbé fogékony az újabb technológiákra, például hidegen hagyják ezeket a felhasználókat a szélesvásznú, 17-19 hüvelykes modellek, nem frissítnek ezekre a monitorokra. A Dell beszállító partnerei a második negyedévben szélesvásznú panelekre álltak át, így a gyártó is kénytelen volt átalakítania kínálatát, mely egyelőre nem tűnik nyerő lépésnek.

Samsung SyncMaster 225UW

Az EMEA húzott

Az LCD-monitorpiac legerősebben növekő szegmense a harmadik negyedévben is az EMEA régió maradt, mely 20 százalékot bővült. A Samsung ráadásul pont ezen a területen brillírozott, 37 százalékkal növelte eladásait, jóval az LG Electronics 21 és az Acer 20 százalékos eredményét meghaladóan. A Dell gyengélkedését jelzi, hogy a vállalat nemhogy növelte volna, két százalékponttal csökkentette szállításait ebben a régióban.