Szerző: Ady Krisztián

2007. november 6. 14:30

Megbízhatók a lapostelevíziók, a legjobbak a Panasonic plazmái

[Yahoo!] Az amerikai Consumer Reports legújabb, éves megbízhatósági riportja szerint feleslegesen vesz garanciabővítést, vagy biztosítást az LCD- és plazmatelevíziót vásárlók jelentős többsége, ezek a kijelzők ugyanis meglepően megbízhatónak bizonyulnak. Az első három évben a televíziók töredékét kell csak szervizelni, átlagosan 3 százalékuk, azaz 100 készülékből csupán három szorul javításra. A fenti megállapítás tehát csak nagy általánosságban igaz, három százaléknak mégis érdemes volt gondoskodnia kiegészítő védelemről.

[Yahoo!] Az amerikai Consumer Reports legújabb, éves megbízhatósági riportja szerint feleslegesen vesz garanciabővítést, vagy biztosítást az LCD- és plazmatelevíziót vásárlók jelentős többsége, ezek a kijelzők ugyanis meglepően megbízhatónak bizonyulnak. Az első három évben a televíziók töredékét kell csak szervizelni, átlagosan 3 százalékuk, azaz 100 készülékből csupán három szorul javításra. A fenti megállapítás tehát csak nagy általánosságban igaz, három százaléknak mégis érdemes volt gondoskodnia kiegészítő védelemről.

A legjobb értéket a Panasonic érte el, melynek LCD- és plazmatelevíziói átlagosan 2 százalékban romlottak el a három év alatt, a legjobb lapostelevízió is a Panasonic 50 hüvelykes TH-50PZ700U plazmája lett a riport szerint. Hasonlóan jó eredményt értek el a Sony, a Samsung, a Toshiba és a JVC LCD-televíziói, illetve a Pioneer és Samsung plazmái is, a sorból csak a Dell -- mely nemrég meg is szüntette tévévonalát --, illetve a Hitachi lóg ki, melyek gyengébben szerepeltek a felmérés szerint.

Az alig néhány meghibásodott készülék többségét ráadásul ingyen javíttották, mivel még belefértek a gyártó által vállalat jótállási időbe. Azoknak viszont, akiknek fizetni kellett, jellemzően 264 dolláros számlát kellett kiegyenlíteniük LCD-, és 395 dollárost plazmatelevízió esetén. Számukra valószínűleg megoldást jelentett volna egy garanciabővítés, vagy kiegészítő biztosítás vásárlása, bár az is előfordulhat, hogy a javítás összege kisebb, mint a kiegészítő biztosítás ára.

Plazmatévé

A lapostévék idén is a karácsonyi szezon slágercikkei lehetnek, áruk több mint 30 százalékot zuhant a tavalyi szezonhoz képest. A Solutions Research Group kutatása szerint második helyen windowsos noteszgépet, harmadik helyen pedig digitális fényképezőgépet fognak vásárolni idén karácsonyra az Egyesült Államok lakói.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról