:

Szerző: Ady Krisztián

2007. november 6. 14:30

Megbízhatók a lapostelevíziók, a legjobbak a Panasonic plazmái

[Yahoo!] Az amerikai Consumer Reports legújabb, éves megbízhatósági riportja szerint feleslegesen vesz garanciabővítést, vagy biztosítást az LCD- és plazmatelevíziót vásárlók jelentős többsége, ezek a kijelzők ugyanis meglepően megbízhatónak bizonyulnak. Az első három évben a televíziók töredékét kell csak szervizelni, átlagosan 3 százalékuk, azaz 100 készülékből csupán három szorul javításra. A fenti megállapítás tehát csak nagy általánosságban igaz, három százaléknak mégis érdemes volt gondoskodnia kiegészítő védelemről.

[Yahoo!] Az amerikai Consumer Reports legújabb, éves megbízhatósági riportja szerint feleslegesen vesz garanciabővítést, vagy biztosítást az LCD- és plazmatelevíziót vásárlók jelentős többsége, ezek a kijelzők ugyanis meglepően megbízhatónak bizonyulnak. Az első három évben a televíziók töredékét kell csak szervizelni, átlagosan 3 százalékuk, azaz 100 készülékből csupán három szorul javításra. A fenti megállapítás tehát csak nagy általánosságban igaz, három százaléknak mégis érdemes volt gondoskodnia kiegészítő védelemről.

A legjobb értéket a Panasonic érte el, melynek LCD- és plazmatelevíziói átlagosan 2 százalékban romlottak el a három év alatt, a legjobb lapostelevízió is a Panasonic 50 hüvelykes TH-50PZ700U plazmája lett a riport szerint. Hasonlóan jó eredményt értek el a Sony, a Samsung, a Toshiba és a JVC LCD-televíziói, illetve a Pioneer és Samsung plazmái is, a sorból csak a Dell -- mely nemrég meg is szüntette tévévonalát --, illetve a Hitachi lóg ki, melyek gyengébben szerepeltek a felmérés szerint.

Az alig néhány meghibásodott készülék többségét ráadásul ingyen javíttották, mivel még belefértek a gyártó által vállalat jótállási időbe. Azoknak viszont, akiknek fizetni kellett, jellemzően 264 dolláros számlát kellett kiegyenlíteniük LCD-, és 395 dollárost plazmatelevízió esetén. Számukra valószínűleg megoldást jelentett volna egy garanciabővítés, vagy kiegészítő biztosítás vásárlása, bár az is előfordulhat, hogy a javítás összege kisebb, mint a kiegészítő biztosítás ára.

Plazmatévé

A lapostévék idén is a karácsonyi szezon slágercikkei lehetnek, áruk több mint 30 százalékot zuhant a tavalyi szezonhoz képest. A Solutions Research Group kutatása szerint második helyen windowsos noteszgépet, harmadik helyen pedig digitális fényképezőgépet fognak vásárolni idén karácsonyra az Egyesült Államok lakói.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról