Szerző: Bodnár Ádám

2007. október 18. 14:48

Belehúzott a Nokia, kelendőek a multimédiás mobilok

Közel harmadával nőtt a Nokia negyedéves forgalma, a nyeresége pedig 85 százalékkal ugrott meg, bár a cég eredményeibe április 1. óta konszolidálják a Nokia Siemens Networks eredményeit, így a most közzétett mutatók közvetlenül nem összehasonlíthatók a tavalyi harmadik negyedéves mutatókkal.

[HWSW] Közel harmadával nőtt a Nokia negyedéves forgalma, a nyeresége pedig 85 százalékkal ugrott meg, bár a cég eredményeibe április 1. óta konszolidálják a Nokia Siemens Networks eredményeit, így a most közzétett mutatók közvetlenül nem összehasonlíthatók a tavalyi harmadik negyedéves mutatókkal.

Az azonban a Nokia Siemens Networks nélkül is látszik, hogy a finn cég belehúzott a mobiltelefon-piacon: az olcsó készülékei jól fogytak a fejlődő piacokon, le is húzták az átlagos eladási árat, amely 82 euró volt a harmadik negyedévben, míg egy éve még 93 euró. Cserébe a drágább multimédiás telefonok és a vállalati modellek mindent elsöprően népszerűek voltak. Előbbi kategóriában 23 százalékkal, utóbbiban pedig 105 százalékkal több bevételt ért el a Nokia, mint egy évvel ezelőtt. A negyedév során több mint 9 millió Nseries és több mint 2 millió Eseries telefont adott el a cég.

Vállalatszinten a bevétel 12,9 milliárd eurót tett ki, ami 28 százalékos növekedésnek felel meg. A tavalyi harmadik negyedévben a Nokia hálózati berendezésekkel foglalkozó üzletága 1,8 milliárd eurós forgalmat bonyolított, most a Nokia Siemens Networks 3,6 milliárdot könyvelhetett el, cserébe 120 millió eurós üzemi veszteséggel terhelte meg a mérleget. A Nokia nettó profitja 845 millió euróról 1,56 milliárd euróra nőtt, ami 85 százalékos emelkedésnek felel meg. A részvényenkénti eredmény 21 centről 40 centre ugrott.

Nokia N95 8GB
Az Nseries zászlóshajója, az N95 8GB

A harmadik negyedévben a Nokia 111,7 millió mobiltelefont értékesített, ez 26 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A vállalat saját számításai szerint a teljes piac mindössze 17 százalékkal bővült a harmadik negyedévben, vagyis a Nokia piaci részesedést nyert. A cég adatai szerint a részesedése már 39 százalékos a globális piacon, ez hajszálra van az évekkel ezelőtt célkitűzésként megjelölt 40 százaléktól. A Nokia legfrissebb előrejelzése alapján az idén 1,1 milliárd mobiltelefont értékesítenek majd a gyártók világszerte, 12 százalékkal többet, mint tavaly.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról