Szerző: Bizó Dániel

2007. október 3. 16:22

Online vásárlási lehetőséget vet be a HD DVD tábor

[Associated Press/HWSW] Online vásárlási lehetőséggel felvértezett lemezt mutat be hamarosan a HD DVD tábor. A Universal stúdió által kiadott Evan, a minden6ó című film HD DVD változatán egy miniböngésző kapott helyett, mellyel a Universal weboldalára felcsatlakozva akár a fotelből is vásárolhatnak az amerikai fogyasztók a filmben látható tárgyakból -- például esővizet gyűjtő hordót. Az új képesség a Blu-rayjel szemben vívott harc egy újabb eleme, melynek valódi piaci értékelése még várat magára.

[Associated Press/HWSW] Online vásárlási lehetőséggel felvértezett lemezt mutat be hamarosan a HD DVD tábor. A Universal stúdió által kiadott Evan, a minden6ó című film HD DVD változatán egy miniböngésző kapott helyett, mellyel a Universal weboldalára felcsatlakozva akár a fotelből is vásárolhatnak az amerikai fogyasztók a filmben látható tárgyakból -- például esővizet gyűjtő hordót. Az új képesség a Blu-rayjel szemben vívott harc egy újabb eleme, melynek valódi piaci értékelése még várat magára.

Az Associated Press hírügynökség híradása alapján október 9-én jelenik meg az Evan Almighty, magyar címén Evan, a minden6ó, a Universal Studio gondozásában. A Noé bárkájának történetét újramesélő film HD DVD változatán található, egyszerűsített webböngészővel és egy internetre csatlakoztatott Toshiba HD DVD-lejátszóval a vevő megtekintheti a filmhez tartozó online áruházat, ahol egy regisztrációt követően kártyával vásárolhat is. A hírügynökség szerint az irányítás egy kissé nehézkes, azonban regisztrációt PC-vel is létre lehet hozni, így a Toshiba lejátszóval csak be kell jelentkezni, elkerülve a név, cím és egyéb adatok távirányítós bevitelét.

Az online vásárlás képessége nem közvetlenül a vevők, hanem a kiadók számára lehet elsősorban vonzó. A meghatározó hollywoodi stúdiók ugyanakkor már elkötelezték magukat a Blu-ray vagy HD DVD mellett, és a Warner Brothers az egyetlen, mely pártatlan a kérdésben, és mindkét formátumon kiadja filmjeit. A kiadók támogatásában a Sony-vezette Blu-ray élvezett egyértelmű fölényt sokáig, a Toshiba ugyanakkor jelentős sikert aratott idén augusztusban: maga mellé állította a Paramount Picturest (pl. Shaft, Mission Impossible, Transformers) és a DreamWorks Animationt (pl. Shrek), így azok néhány kivételtől eltekintve (például Steven Spileberg filmjeit) dobták a Blu-ray támogatását a következő 1-2 évben. A New York Times belsős forrásokra hivatkozva azt írta, 150 millió dollárt kapott a két cég a döntés fejében.

Hosszabb távon a HD DVD tábor megpróbálja az online vásárlás lehetőségét a filmekbe integrálni, mikoris a filmben látható egyes tárgyak mellett apró címkék bukkannak fel, melyekkel a virtuális bevásárlókosárhoz lehet adni a terméket. Ehhez azonban hosszasabb előkészítő tervezéshez van szükség, jogi akadályok miatt utólag nehézkes, vagy nem lehet a produkciót kiegészíteni vele. A HD DVD és a Blu-ray között küzdelem a jövőbeni piaci dominanciáért folyik, a jelenlegi DVD-eladások mellett a két formátum összesített forgalma is elhanyagolható egyelőre. A vállalatok ugyanakkor az idei karácsonyi szezontól meredek felfutást remélnek, hiszen világszerte ma már több tízmillió háztartásban található HD-televízió.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról