Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 13. 12:08

Hatalmas siker az Office 2007

A Windows Vista piaci sikerével vagy kudarcával kapcsolatban megoszlanak a vélemények, azonban az Office 2007 vitán felül meghódította a vásárlók szívét -- állítja az NPD Group piackutató cég. Az új irodai szoftvercsomag windowsos változatából nagyjából kétszer annyi fogy mint az Office 2003-ból a maga idejében. Akárhogy is csűrjük-csavarjuk [...], az Office 2007 sokkal jobban fogy mint az Office 2003 -- mondta Chris Swenson, az NPD elemzője.

[HWSW] A Windows Vista piaci sikerével vagy kudarcával kapcsolatban megoszlanak a vélemények, azonban az Office 2007 vitán felül meghódította a vásárlók szívét -- állítja az NPD Group piackutató cég. Az új irodai szoftvercsomag windowsos változatából nagyjából kétszer annyi fogy mint az Office 2003-ból a maga idejében. "Akárhogy is csűrjük-csavarjuk [...], az Office 2007 sokkal jobban fogy mint az Office 2003" -- mondta Chris Swenson, az NPD elemzője.

Kétszer több fogy

Az Office 2007 sikerének kulcsa az árazásban keresendő Swenson szerint. A 149 dolláros Home and Student változat órási siker a boltokban, az eladások 80 százalékát ez hozza. Ennek előszelét már az Office 2003 esetén is lehetett érezni, amikor a Microsoft módosította a licencszerződést és megengedte hogy a szoftvert egy háztartásban három PC-re is felelepítsék, az eladások látványosan nőni kezdtek. Természetesen amellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy ma sokkal több PC-t használnak mint az Office 2003 idejében, így aztán ha az eladások arányaiban nem is változnak, darabszámban és értékben a növekedés egyértelműen kimutatható.

Magyarországon is jól fogy az Office 2007. "A jelenlegi eladások immár több mint 50 százaléka Office2007, itt persze elsősorban a dobozos és előtelepített verziókra gondolok, hiszen mennyiségi licencben van downgrade jog" -- mondta el lapunknak Pozsony Balázs, a Microsoft infomunkás üzletágának hazai vezetője. "Érdekes módon a nyár nem jelentett nagy visszaesést, tehát elmondható, hogy a bejelentés óta folyamatosan egyre népszerűbb az új verzió és a visszajelzések is megerősitik, hogy az új kezelőfelületet is gyorsan elfogadták a felhasználók."

Az NPD a legnagyobb amerikai kiskereskedők (pl. Best Buy, CompUSA), több mint 180 Apple-üzlet, illetve néhány jelentős online üzlet adatai alapján számol. Az NPD adataiból az a meglepő kép rajzolódik ki, hogy a kiskereskedelemben Office-t vásárlók ötöde Mac-felhasználó. "Ez első látásra meglepő, de ha Macre vált, van egy pár kulcsfontosságú szoftver amit meg kell vennem, és az Office közéjük tartozik" -- mondta Swenson. Az Apple operációs rendszerére elérhető legújabb Office a 2004-es változat.

90 százalékos árengedmény

A Microsoft nemrég új promóciót indított kimondottan diákok számára, az "Ultimate steal" akció keretében a jogosultak gyakorlatilag tizedáron juthatnak az Office Ultimate változatához, amely a Wordöt, az Excelt, a PowerPointot, az Outlookot, az Accounting Expresst, a Publishert, az Accest, az Infopath-t, a Groove-ot és a OneNote-ot egyaránt tartalmazza. A csomag bolti ára 680 dollár, de diákok 60 dollárért megkaphatják. A promóció jelenleg az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Kanadában él, de hamarosan kiterjesztik Franciaországra, Spanyolországra és Olaszországra is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról