Szerző: Ady Krisztián

2007. szeptember 10. 10:28:42

Az elektronikus levelek hetven százaléka kéretlen reklám

[Techworld] A Symantec adatai szerint annak ellenére növekedett augusztusban az előző hónaphoz képest további három százalékkal a kéretlen elektronikus levelek száma, hogy a PDF dokumentumokat tartalmazó spamek gyakorlatilag amilyen hamar felbukkantak, el is tűntek. Az elmúlt hónapban így már tízből hét levél kéretlen üzenet volt.

[Techworld] A Symantec adatai szerint annak ellenére növekedett augusztusban az előző hónaphoz képest további három százalékkal a kéretlen elektronikus levelek száma, hogy a PDF dokumentumokat tartalmazó spamek gyakorlatilag amilyen hamar felbukkantak, el is tűntek. Az elmúlt hónapban így már tízből hét levél kéretlen üzenet volt.

A kéretlen levelek száma egyelőre még nem érte el, de már igencsak megközelítette az eddig regisztrált csúcsot, a tavaly októberben mért 73 százalékos szintet. A múlt hónapban nem csak az Adobe dokumentumformátumát használó spamek száma csökkent drasztikusan, de a képeket tartalmazóké is. A kéretlen levelek kevesebb mint 10 százaléka volt csupán a képet tartalmazó változat.

A PDF-et tartalmazó levelek augusztus közepén voltak a "legtöbben", ekkor a spamek 20 százaléka volt dokumentummal ellátott változat. A hónap végére gyakorlatilag eltűntek ezek a levelek, kevesebb mint 1 százalékot tettek ki a rengeteg spam közül. A Symantec szerint a spammerek vagy a "technológia" tökéletesítésén dolgoznak, vagy rájöttek, hogy ez a technika már nem működőképes -- ráadásul a Sophos szerint több bajjal, mint előnnyel jár --, ezért hagytak fel a használatával.

Augusztusban nagyon népszerű volt az elektronikus üdvözlőkártya megtekintésére bíztató spam, ahol a mókás kártya mellett kártékony program is megpróbált letöltődni a felhasználó számítógépére, illetve az a levéltípus, mely egy Youtube videó megtekintésére csábított, de egy hasonlóan kártékony weboldalra juttatta el az olvasóját.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 12:48

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.