Szerző: Bodnár Ádám

2007. augusztus 28. 09:50:46

Egyre több zenelejátszón nézhetők filmek, de ez még mindig csak keveseket érdekel

Az egyre csökkenő árak, a szélessávú penetráció növekedése és az egyre több online elérhető zene és videó hajtja előre a hordozható audio- és videolejátszók piacát. Az In-Stat piackutató vállalat szerint a vásárlás mögötti legfontosabb motiváció továbbra is a zenelejátszás marad annak ellenére, hogy egyre több készüléken nézhetők meg filmek is.

HIRDETÉS

[HWSW] Az egyre csökkenő árak, a szélessávú penetráció növekedése és az egyre több online elérhető zene és videó hajtja előre a hordozható audio- és videolejátszók piacát. Az In-Stat piackutató vállalat szerint a vásárlás mögötti legfontosabb motiváció továbbra is a zenelejátszás marad annak ellenére, hogy egyre több készüléken nézhetők meg filmek is.

Az In-Stat által az Egyesült Államokban elvégzett, több mint 2 ezer fő bevonásával készült felmérés szerint a lakosság több mint fele rendelkezik hordozható lejátszóval, azonban a megkérdezetteknek csak 11 százaléka vette azért, hogy filmeket nézzen rajta. "A videolejátszási képesség beépítése egyre olcsóbb, ezért az In-Stat arra számít, hogy 2008 végére a filmnézésre alkalmas lejátszók forgalma már felülmúlja a csak zenelejátszásra alkalmas készülékekét" -- mondta Stephanie Ethier, a piackutató cég elemzője.

iRiver PMP

Az In-Stat becslése szerint tavaly világszerte 182 millió hordozható zene- és filmlejátszó készülék talált gazdára, 2011-ben azonban már 275 millió ilyen eszköz eladása várható, ami 51 százalékos növekedést jelent öt év alatt. Más elemzőkkel ellentétben azonban az In-Stat nem számít arra, hogy a zenelejátszós mobiltelefonok belátható időn belül kiszorítják a piacról a hordozható zenelejátszókat, de a mobilgyártók jó eséllyel pályáznak azok érdeklődésére, akik csak egy egyszerű, olcsó zenelejátszót szeretnének.

a címlapról