Szerző: Ady Krisztián

2007. augusztus 22. 13:10:06

Megállíthatatlanul csökken a bekapcsolt vezetékes vonalak száma

A Nemzeti Hírközlési Hatóság legújabb, 2007 júniusára vonatkozó gyorsjelentése szerint közel 2 százalékkal, 2007 első félévében pedig 15 százalékkal nőtt a felmért szolgáltatók szélessávú internet-hozzáféréseinek száma. Az xDSL-re előfizetők száma májusról júniusra további 1,74 százalékkal bővült annak ellenére, hogy a bekapcsolt vezetékes vonalak száma megállíthatatlanul csökken évek óta.

[HWSW] A Nemzeti Hírközlési Hatóság legújabb, 2007 júniusára vonatkozó gyorsjelentése szerint közel 2 százalékkal, 2007 első félévében pedig 15 százalékkal nőtt a felmért szolgáltatók szélessávú internet-hozzáféréseinek száma. Az xDSL-re előfizetők száma májusról júniusra további 1,74 százalékkal bővült annak ellenére, hogy a bekapcsolt vezetékes vonalak száma megállíthatatlanul csökken évek óta.

A hagyományos telefonvonalon nyújtott xDSL-re előfizetők száma így elérte a 695 ezret, a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató ügyfeleinek száma pedig 1,84 százalékos bővüléssel meghaladta a 350 ezret. A jelentésben szereplő négy legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon "csupán" 75-80 százalék körüli, így -- a vezeték nélküli hozzáféréseket nem számolva -- a teljes magyarországi szélessávú előfizetői tábor már meghaladja az 1,15 milliót.

Júniusban a bekapcsolt telefonvonalak száma közel 12 ezerrel 3,303 millióra csökkent, így a félév végén a 100 főre jutó vonalszám a 2006 decemberi 33,28 százalék, valamint a májusi 32,97 százalék után 32,85 százalékra csökkent. Mérséklődött az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama is, ez májusban 214,1 perc volt, júniusban pedig 199,3 perc. A kezdeményezett hívások átlagos időtartama ugyanekkor 3,06 percről 3,02 percre csökkent.

A közvetítőválasztást igénybevevők száma az előző hónaphoz képest minimális mértékben, 824 ezerről 825 ezerre emelkedett. Az előfizetők a májusi 12,51 százalék után júniusban a hívások 12,56 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és összesen 83 millió percet telefonáltak így az egy hónappal korábbi 89 millió perc után.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 03:11

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.