Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Tovább koncentrálódik a notebookgyártás a legnagyobbak kezében

Bizó Dániel, 2007. augusztus 22. 16:41
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[DigiTimes/HWSW] Továbbra is a Quanta marad a világ vezető notebookgyártója, véli az iparág. A tajvani szerződéses gyártó számos, nagyobb horderejű megrendelést követően húsz százalékkal emelte az idei éves előrejelzést, és jövőre is erős forgalmat vár. Hasonló tendenciát mutat a második Compal, mely tíz százalékkal növelte meg az éves tervet.

[DigiTimes/HWSW] Továbbra is a Quanta marad a világ vezető notebookgyártója, véli az iparág. A tajvani szerződéses gyártó számos, nagyobb horderejű megrendelést követően húsz százalékkal emelte az idei éves előrejelzést, és jövőre is erős forgalmat vár. Hasonló tendenciát mutat a második Compal, mely tíz százalékkal növelte meg az éves tervet.

A DigiTimes információi szerint nagyvolumenű addicionális megrendeléshez jutott a Quanta az Acer és a HP részéről a jövő évi szállításokkal kapcsolatban. A tajvani lap állítása szerint közel négymillió mainstream (15,4 hüvelykes) HP gép, az Acer esetében pedig négy modell, köztük egy 12,1 hüvelykes ultrahordozható üzleti változatot legyártásáról egyezett meg a szerződéses gyártó. Iparági vélemények szerint ezzel a Quanta bebiztosította, hogy továbbra is egyértelműen a világ vezető notebookgyártója maradjon. Részesedése az idei évre 30 százalék fölé becsülhető, vagyis bármely laptopmárkánál nagyobb.

A vártnál erősebb notebookpiacnak és ügyfelei ennél is magasabb ütemben növekvő megrendeléseinek (koncentrálódik a piac) köszönhetően a Quanta eredetileg 25 milliós előrejelzését két lépcsőben 30 millió darab notebookra emelte. A Quanta mögött második, szintén tajvani Compal 20-ról 22 millióra növelte előrejelzését (Dell és Toshiba rendelések), míg a Wistron (Dell XPS, Lenovo 3000, Acer Aspire) ennél halványabban 11-ről 12 millióra. Ez a három vállalat a világtermelés kétharmadát, a tajvaniak összesen több mint 90 százalékát uralják, míg földrajzilag a gyártás Kínában koncentrálódik. A nagyobb márkáknál mára a marketing mellett a koncepció megalkotása, és a magasszintű design és specifikáció maradt.