Szerző: Bányai György

2007. augusztus 14. 16:27:50

A Samsung mobilrészlege a zsebkonzolok felé fordul

A Samsung két szabadalmat is bejelentett, amelyek azt célozzák, hogy a mobiltelefonokat egyszerűbben, kényelmesebben lehessen játékok irányítására használni. Mindkét készülék esetében csak a külső kialakítást érinti a bejegyzési kérelem.

[HWSW] A Samsung két szabadalmat is bejelentett, amelyek azt célozzák, hogy a mobiltelefonokat egyszerűbben, kényelmesebben lehessen játékok irányítására használni. Mindkét készülék esetében csak a külső kialakítást érinti a bejegyzési kérelem.

A Samsung a hordozható játékkonzolok felé fordul: két szabadalmi bejegyzési kérelem is ezt bizonyítja, amelyek tárgya két új, kifejezetten játékra termett mobiltelefon külső kialakítása, amelyen a játékok irányítására eddig leginkább bevált négynyilas D-Pad központi helyet kap.


Balra az első, jobbra a második szabadalomhoz tartozó kép látható

Az első szabadalom lényegében egy lehajtható flipet említ, ennek csukott állapotában lehet játék közben használni a fent említett D-Padot, amely kiegészítője a hangszóró közvetlen közelében található "A" és "B" gomboknak. Ebből tisztán látszik, hogy a játékok vízszintes tájolású kijelzőn élvezhetők. A flip lehajtása esetén a készülék a hétköznapi telefonfunkciókkal kapcsolatos gombjait tárja elénk a számbillentyűkkel.

A második szabadalom egy másik készülékhez tartozik, amelyet szintén kétféleképp lehet használni, attól függően, hogy a felhajtható kijelző milyen szögben áll. Csukott állapotban a kijelző eltakarja a számbillentyűket, ilyenkor játszhatunk a készülékkel, de amennyiben felhajtjuk, miközben az hátra is csúszik, már telefonálhatunk is, hiszen előtűnik a numerikus billentyűzet. Természetesen egyik szabadalom sem jelent technológiai fejlődést, mind a kettő a külsőségeket érinti, éppúgy mint az Apple iPodok esetében azok kezelőszerve, a Click Wheel.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 03:05

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.