Szerző: Bizó Dániel

2007. augusztus 14. 16:17:36

Jövőre éri el csúcsát a plazmapiac, mielőtt hanyatlásnak indulna

[iSuppli/In-Stat] Az LCD felől érkező nyomás következtében a plazmagyártók egyre nehezebben fognak tudni lépést tartani, véli az iSuppli piackutató vállalat. Bár a teljes digitális televíziópiac magas ütemű növekedése révén a plazmapanelek volumene növekedni fog még egy ideig, az árprés hatására a forgalom jövőre éri el történelmi csúcsát, majd ezt követően zsugorodásnak indul, vélik a cégnél. Más becsléseket is figyelembe véve úgy tűnik, a következő évtizedben az LCD totális dominanciára tör.

HIRDETÉS

[iSuppli/In-Stat] Az LCD felől érkező nyomás következtében a plazmagyártók egyre nehezebben fognak tudni lépést tartani, véli az iSuppli piackutató vállalat. Bár a teljes digitális televíziópiac magas ütemű növekedése révén a plazmapanelek volumene növekedni fog még egy ideig, az árprés hatására a forgalom jövőre éri el történelmi csúcsát, majd ezt követően zsugorodásnak indul, vélik a cégnél. Más becsléseket is figyelembe véve úgy tűnik, a következő évtizedben az LCD totális dominanciára tör.

A plazmapanelek globális piaca idén 8,6 milliárd dollárt tesz majd ki az iSuppli előrejelzése alapján, ami 11,8 százalékos éves növekedési ütemet jelent. Jövőre a piac 18,5 százalékkal 10,2 milliárd dollárra duzzad, köszönhetően az 50 hüvelykesnél (127 centiméter) nagyobb televíziók térnyerésének. Ezt követően azonban az LCD felől érkező szüntelen árverseny hatására a pica hanyatlásnak indul, és a 2007-es szintre olvad le. Az In-Stat becslése szerint a tavalyi 71 milliárd dollárról 76,7 milliárdra növekszik 5 év alatt a digitális televíziók piacán összforgalma.

Eközben a leszállított panelek száma lelassuló ütemben ugyan, de tovább bővül, és a tavalyi 10 millióról 2011-ben eléri a 23,6 milliót, becsli az iSuppli, miközben a digitális tévék piaca 68-ról 144 millióra nő az In-Stat szerint. Az LCD-panelekkel és egymással is ádáz küzdelmet folytató plazmagyártók az átlagos eladási ár elől a termelési növelésévével, egyre alacsonyabb fajlagos költséggel dolgozó gyártósorok, és beszállítóik presszionálásával harcolnak. Ennek zászlóvivője a japán Matsushita (Panasonic), mely hatalmas beruházásokkal további jelentős kapacitásbővítést tervez.

Az idei első negyedévben az egyes plazmagyártók részesedései így alakultak a leszállított panelek mennyisége alapján (FHP=Fujitsu Hitachi Plasma Display); Forrás: iSuppli

a címlapról