Szerző: Bodnár Ádám

2007. augusztus 14. 11:01:54

Az Apple gépeivel a leginkább elégedettek a vevők

A Michigan Egyetem által elvégzett felmérés szerint a vásárlók nem annyira elégedettek a PC-jükkel mint egy évvel korábban. Egy 80 ezer PC-tulajdonos bevonásával készült tanulmány során azt vizsgálták, mi a vevők véleménye a termékről, az áráról, a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokról, illetve hogy a vennének-e a jövőben ugyanattól a cégtől számítógépet.

[HWSW] A Michigan Egyetem által elvégzett felmérés szerint a vásárlók nem annyira elégedettek a PC-jükkel mint egy évvel korábban. Egy 80 ezer PC-tulajdonos bevonásával készült tanulmány során azt vizsgálták, mi a vevők véleménye a termékről, az áráról, a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokról, illetve hogy a vennének-e a jövőben ugyanattól a cégtől számítógépet.

A gyártók versenyében az Apple vezet 79 ponttal. Claes Fornell, a Michigan Egyetem professzora, a National Quality Research Center vezetője szerint a 70 pont feletti eredmények már jónak számítanak, 74 pont felett pedig nagyon jónak. Az Apple tavaly még 83 pontot ért el a felmérésben, az eredmények alapján a felhasználók csökkenő elégedettsége a megbízhatósági problémákra vezethetők vissza. Az Apple az elmúlt évek alatt bőven a PC-piac növekedési üteme felett növelte eladásait, ez azonban láthatóan nem volt zökkenőmentes, ráadásul az elvárások is felfokozottak a cég termékeivel kapcsolatban.

Az amerikai fogyasztók az Apple után a HP gépeivel voltak a leginkább elégedettek, a világ legnagyobb PC-gyártójának ráadásul javultak is az eredményei, a cég 76 pontja eggyel több mint tavaly. Érdekes, hogy a HP által 2002-ben bekebelezett Compaq megítélése sokkal rosszabb a fogyasztók körében, a felmérés alapján mindössze 73 pontra értékelték a márkát. A Compaq-vásárlók a legkevésbé elégedettek a választásukkal, a rangsorban az összes PC-gyártó jobban szerepelt. Fornell szerint a Compaq megítélése mindig is rossz volt az Egyesült Államokban, bár az utóbbi években lassan, de biztosan javul.

Az egykori világelső Dell 74 pontot szerzett a mostani rangsorban, ez néggyel kevesebb mint tavaly. A vásárlók leginkább a terméktámogatásra valamint az elavult formatervű PC-kre panaszkodnak a legtöbbet a Dell kapcsán. A vevői panaszokra válasszul a Dell az idén 2 ezer szerviztechnikust vett fel, további 5 ezret átképzett és beindította a DellConnect szolgáltatást, ahol a vásárlók közvetlenül kapcsolatba tudnak lépni a szervizesekkel. Az amerikai piacon harmadik legnagyobb gyártó, a Gateway 75 pontot szerzett a felmérésben.

a címlapról

béta

0

Mobilappot kap a GitHub

2019. november 14. 14:49

A béta verziós app mellett a cég új értesítési felületet és több más újdonságot is bejelentett.

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 15. 13:34

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.