Szerző: Bodnár Ádám

2007. augusztus 6. 10:15

Tizenháromszorosára nőtt a Lenovo profitja

A vártnál lényegesen jobb eredményeket ért el júniusban zárult első pénzügyi negyedévében a Lenovo, a vállalat nyeresége tizenháromszorosára növekedett, köszönhetően annak, hogy világszerte javította piaci pozícióit.

[HWSW] A vártnál lényegesen jobb eredményeket ért el júniusban zárult első pénzügyi negyedévében a Lenovo, a vállalat nyeresége tizenháromszorosára növekedett, köszönhetően annak, hogy világszerte javította piaci pozícióit.

A világ harmadik legnagyobb PC-gyártójának bevétele 13 százalékkal 3,9 milliárd dollárra emelkedett, miközben a profit 5,2 millió dollárról 66,8 millióra ugrott, kétszeresen felülmúlva a Reuters Estimates által megkérdezett elemzők előrejelzését. A Lenovo az első pénzügyi negyedévében 4,9 millió PC-t értékesített, ez éves szinten 22,3 százalékos növekedésnek felel meg. Az IDC piackutató cég becslése szerint az IBM személyi számítógépes üzletágát bekebelező kínai vállalat 8,3 százalékos részesedéssel rendelkezett a globális PC-piacon, visszaszerezve a harmadik helyet az Acertől.

A Lenovo a napokban jelentette be, hogy hamarosan egy szuperolcsó PC-vel jelentkezik, amelyet a hazai piacán szeretne sikerre vinni. A várhatóan mindössze 200-300 dollárba kerülő géphez nem szükséges monitor, megjelenítőként tévé is használható akár. Az olcsó PC-t a vidéki lakosságnak szánja a Lenovo, az értékesítés elősegítésére egy 5000 viszonteladóból álló hálózatot épít ki a cég, hogy a lehető legszélesebb vásárlóközönséget érje el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról