Szerző: Bányai György

2007. július 19. 11:07

Tükörreflexes digitális kamerák: a Nikon megelőzte a Canont

Akár a globális piaci változások előszele is lehet, hogy a Nikon megelőzte a japán tükörreflexes digitális fényképezőgép piacon az évekig egyeduralkodó Canont.

[HWSW] Akár a globális piaci változások előszele is lehet, hogy a Nikon megelőzte a japán tükörreflexes digitális fényképezőgép piacon az évekig egyeduralkodó Canont.

A Nikon örömmel tapasztalta, hogy a japán piacon megelőzte 2007 első félévében a legnagyobb riválisát, a Canont. A D40 tükörreflexes fényképezőgépének sikeressége miatt a piaci részesedés a helyi piacon nem kevesebb, mint 47,5 százalék, ami kiemelkedően jónak számít a Canon 36,5 százalékához képest. Az adatok a januártól júniusig tartó időszakra vonatkoznak, a tokiói illetőségű piackutató intézet, a BNC számai alapján. Bár a Nikon előnye havi bontásban már többször volt tapasztalható, féléves ciklus eredményei azonban először most emelték a Canon fölé.

A 2006-os évben a Nikon végig a második helyen szerepelt az eladási mutatóival. A számok alapján minimális eltérések láthatóak a két cég között az év két felében: első két negyedévben 46,4 százalékos Canon fölény a Nikon 31,9 százalékával szemben, ami a második félévben 42,9 százalék (Canon) és 35,5 százalék (Nikon) megosztottságra módosult.


A piaci sorrenden fordító olcsó Nikon D40

A számokra egyértelműen a kedvező árú D40 tükörreflexes gép volt jó hatással, annak 2006 decemberi piacra kerülése elég bizonyíték a 2007-es kiváló eredményekre. Ezt az utód D40x tovább erősíti, mely 80 ezer jen alatti áron kínál 10,2 megapixeles felbontást az előd 6 megapixelével szemben. A tükrös piac további résztvevői jóval gyengébb eredményekkel rendelkeznek, a Pentax 6,7 százalékot, a Minoltát átvevő Sony 4,5 százalékot, az Olympus pedig 4,3 százalékot szel a kör egészből. Az Olympus azonban előzésbe kezdett, hiszen a május és június hónapokban nagy kereslet mutatkozott a legkisebbként és legkönnyebbként hirdetett E410 modellje iránt és ez a harmadik helyre pozicionálta e két hónapra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról