Szerző: Bodnár Ádám

2007. július 19. 12:23

Sok a panasz a spamszűrőkre

Egy friss felmérés szerint a vállalatok 36 százaléka vesztett már el üzletet amiatt, hogy az általa használt spamszűrő tévesen reklámnak értékelt és blokkolt egy üzleti levelet. A felhasználók általánosságban véve egyáltalán nincsenek megelégedve a spamszűrők képességeivel, amelyek továbbra is sok reklámot engednek át és sok legitim levelet azonosítanak tévesen spamként. A megkérdezettek több mint 70 százaléka panaszkodott az általa használt spamszűrőre.

[HWSW] Egy friss felmérés szerint a vállalatok 36 százaléka vesztett már el üzletet amiatt, hogy az általa használt spamszűrő tévesen reklámnak értékelt és blokkolt egy üzleti levelet. A felhasználók általánosságban véve egyáltalán nincsenek megelégedve a spamszűrők képességeivel, amelyek továbbra is sok reklámot engednek át és sok legitim levelet azonosítanak tévesen spamként. A megkérdezettek több mint 70 százaléka panaszkodott az általa használt spamszűrőre.

A spamszűrők által átengedett levelek 15 százaléka spam

A Brockmann & Company által elvégzett felmérés során több mint 500 vállalati dolgozót kérdezett meg, köztük informatikusokat, pénzügyeseket, HR-eseket, adminisztrátorokat és vállalatvezetőket. A tanulmány szerint a vállalati dolgozók naponta átlagosan 11 kéretlen reklámot kapnak e-mailben, ennyit engednek át a spamszűrők. Az interneten keringő levelek közül 10-ből 9 tartalmaz kéretlen reklámot, de még a szűrők által átengedett e-mailek 15 százaléka is spam.

A kereskedelmi spamszűrők, mint amilyen például a McAfee vagy a Symantec megoldása, csak a felhasználók 22 százaléka szerint működnek kielégítően. A levelezőkliensekbe épített megoldások csak a megkérdezettek 21 százaléka szerint elég jók. A legrosszabbul az olyan nyílt forrású megoldások szerepeltek a felmérésben mint a SpamPal és a SpamAssassin, ezekkel csak a felhasználók 16 százaléka elégedett. A legjobb eredményt azok a spamszűrők érték el, amelyek minden levélküldőt önmaga azonosítására köteleznek, ezek a felhasználók 67 százalékának tetszését vívták ki.

A legjobb megoldások

Ezek a megoldások (pl. Sendio, SpamArrest) a beérkező levelek küldőinek választ írnak, amelyben megerősítést kérnek az e-mail továbbításához, például egy URL-re kattintással vagy egy egyszerű válaszlevéllel. Mivel a spammerek nem ellenőrzik a milliószám kiküldött levelekre érkező válaszokat, ezzel a módszerrel könnyű kiszűrni a legitim leveleket küldő valódi személyeket. Ezt az azonosítást természetesen elég egyszer elvégezni, a továbbiakban az azonosított címekről érkező levelekt a szűrő kivétel nélkül át fogja engedni.

A hoszolt e-mailszűrő szolgáltatások (pl. Google Potini, AppRiver, MXLogic) szerepeltek a második legjobban a rangsorban, ezeket a válaszadók 42 százaléka használja teljes megelégedéssel. Az ilyen spamszűrők az interneten utazó levelek milliárdjait vizsgálják meg és ezek segítségével finomítják képességeiket, a szűréshez pedig gyakorlatilag végtelen számítási kapacitás áll a rendelkezésükre, ugyanis szerverek tucatjain futnak egyszerre.

PDF: az új hullám

A dokumentumban külön szó esik a spamek legújabb hullámáról, amely a PDF állományok üzleti népszerűségére épít. A PDF csatolmányok eddig nem voltak megszokottak kéretlen levelekben, az első ilyen spameket néhány héttel ezelőtt küldték szét az interneten, az izraeli CommTouch szerint néhány hét alatt több milliárd ilyen e-mail került a világhálóra és bár az internetszolgáltatók spamszűrői már többnyire kiszűrik ezeket a leveleket, egyelőre nincs jele, hogy a tendencia lassulna.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról