Szerző: Bizó Dániel

2007. július 12. 17:19

Havonta 3 millió Walkmant ad el a Sony Ericsson

[Bloomberg/The Wall Street Journal] Remek teljesítményt mutatott a Sony Ericsson a második negyedévben, ugyanakkor elmaradt a fokozott elemzői várakozásoktól. A világ negyedik legnagyobb mobilgyártója egy év alatt másfélszeresére növelte piaci részesedését, részben az alsókategóriás modellek szegmensébe megkezdett behatolásának köszönhetően. Az alacsonyabb átlagos eladási ár és nyereséghányad, valamint a megemelt kutatás-fejlesztési és marketingbüzsdsék hatására a nyereség növekedése jelentősen elmaradt a vártól.

[Bloomberg/The Wall Street Journal] Remek teljesítményt mutatott a Sony Ericsson a második negyedévben, ugyanakkor elmaradt a fokozott elemzői várakozásoktól. A világ negyedik legnagyobb mobilgyártója egy év alatt másfélszeresére növelte piaci részesedését, részben az alsókategóriás modellek szegmensébe megkezdett behatolásának köszönhetően. Az alacsonyabb átlagos eladási ár és nyereséghányad, valamint a megemelt kutatás-fejlesztési és marketingbüzsdsék hatására a nyereség növekedése jelentősen elmaradt a vártól.

A londoni székhelyű svéd-japán tandem láthatóan lendületben van. A vegyesvállalat közel 25 millió mobilt szállított le világszerte három hónap alatt, ami 59 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A Walkman és a Cybershot márkával forgalmazott modellek továbbra is húzzák a forgalmat, előbbiből például 9 milliót szállítottak le, vagyis több mint minden harmadik eladott Sony Ericsson telefon Walkman mobil volt. A cég piacrészesedése ennek köszönhetően 6-ról 9 százalékra ugrott meg a tavalyi év hasonló időszakához képest. Igaz, az átlagos eladási ár ugyanezen összehasonlításban 14 százalékkal 125 euróra olvadt, amit a feburárban bemutatott olcsóbb készülékek felfutása magyaráz, mint amilyen a W200i -- az értékesítés Latin-Amerikában, Afrikában és Kelet-Európában is felfutott.

A szállítások erőteljes növekedésének hatására a cég árbevétele 37 százalékkal múlta felül a tavalyit és 3,11 milliár eurót tett ki, ami meghaladta az elemzők várakozását. A csökkenő eladási ár és nyereséghányad, valamint a növekvő működési költségek és márkanévhasználati jogdíjkifizetések hatására ugyanakkor a nyereség jelentősen elmaradt a tőzsde által remélttől. A vállalat 54 százalékkal több, 220 millió euró adózott profitot termelt, adózás előtti nyeresége pedig 327 millió eurót tett ki -- szemben a 389,8 eurós konszenzussal.

A vállalat elmúlt 2 éves időszakban nyújtott teljesítményére jellemző, hogy ez az 54 százalékos nettó profitnövekedés a legalacsonyabb ütemű. A fokozott várakozások miatt keltett enyhe csalódást követően azonban azt elemzők is elismerik, hogy a Sony Ericsson stratégiailag fontos területekbe fektetett: a középkategóriában erős jelenléttel bíró vállalat az olcsóbb modellek és az okostelefonok területein, vagyis a piac alsó- és felső szegmensében próbál területet szerezni, ami elemzők szerint idővel sikerrel jár majd.

A vállalat szerint idén több mint 1,1 milliárd mobil kel el világszerte. "Várakozásaink szerint a piacon 2007 során éles marad a verseny, de a nemrég bejelentett termékeinkkel [...] továbbra is gyorsabban kívánunk növekedni a piacnál" -- mondta el Miles Flint elnök. Miles arra a harmadik negyedévben piacra kerülő palettára gondol, amelyben navigációra képes és mozgásérzékelős (kézmozdulattal vezérelhető) modellek is megtalálhatóak lesznek. A Strategy Analytics szerint a mobiltelefonok globális piaca idén 166 milliárd dollárt tesz majd ki.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról