Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Majdnem 70 százalékkal nőtt egy év alatt az interneten bankoló hazai vállalatok száma

Bodnár Ádám, 2007. június 21. 11:07
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 56 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 69 százalékkal emelkedett -- derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt., a T-Mobile és a Sun Microsystems Kft. felméréséből. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.

[HWSW] A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 56 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 69 százalékkal emelkedett -- derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt., a T-Mobile és a Sun Microsystems Kft. felméréséből. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.

A tavalyi év végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek mintegy 1 millió 177 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10 százalékkal több mint 3 hónappal, és 56 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 első félévének végére várhatóan 1,42 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 192 ezer volt, ami 14 százalékos, illetve 69 százalékos növekedést takar. Az idei év közepére várhatóan 222 ezernél is több vállalat bankol majd interneten keresztül.

A pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket az online tranzakciók irányába terelni. A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között, az utóbbiak esetében kiemelkedő mértékű emelkedés várható. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a tranzakciók ellenőrzése került.

A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a csoportos beszedési megbízások indítása került. Ez utóbbi valószínűleg annak a hatása, hogy a pénzintézetek a magasabb hozamot kínáló betétlekötési konstrukciókat a folyószámlára utalt rendszeres jövedelem mellett a csoportos beszedési megbízások meglétéhez kötik.