Szerző: Ady Krisztián

2007. június 21. 10:34

Nevet vált a BenQ, de a márkanév marad

[Digitimes] Jelentős át- és kiszervezéstől, illetve névváltozástól várja sorsa jobbra fordulását a BenQ: a vállalat kínai nevét Jia Da-ról Jias Da-ra, hivatalos angol nevét pedig Qisda-ra változtatja 2007. szeptember 1-től. A Qisda betűszó a quality innovation speed driving and achievements szavak kezdőbetűiből áll össze -- ezen a szlogenen valószínűleg nem sokáig tanakodhattak a vállalat tanácsadói.

[Digitimes] Jelentős át- és kiszervezéstől, illetve névváltozástól várja sorsa jobbra fordulását a BenQ: a vállalat kínai nevét Jia Da-ról Jias Da-ra, hivatalos angol nevét pedig Qisda-ra változtatja 2007. szeptember 1-től. A Qisda betűszó a "quality innovation speed driving and achievements" szavak kezdőbetűiből áll össze -- ezen a szlogenen valószínűleg nem sokáig tanakodhattak a vállalat tanácsadói.

Az új nevekkel együtt jelentős átalakuláson is átmegy a tavalyi évben horribilis, nettó 27,6 milliárd dolláros veszteséget felhalmozó vállalat. A BenQ-ból alakuló új cég, a Qisda főként az LCD-monitorokra, projektorokra, multifunkciós eszközökre és a mobiltelefonok tervezésére és gyártására koncentrál majd. Kuen-Yao Lee, a BenQ igazgatótanácsának elnöke szerint a Qisda 2008-ra nyereségessé is válhat az átalakulás -- és lényegében egy új cég alapításának -- köszönhetően.

A jelenlegi BenQ a Qisda divíziója lesz, mely továbbra is megtartja majd a BenQ márkanevet, így a saját márkás termékek továbbra is ezen a néven -- illetve valószínűleg kínálattal -- lesznek elérhetők. A BenQ eladásból származó bevételeinek jelentős részét, 35 százalékát az LCD-monitor szegmens adja.

Két évvel ezelőtt a vállalat még duplázni tervezte jelenlétét a mobilpiacon is, a Siemenstől mintegy 415 millió eurós támogatással együtt átvett mobilrészleggel azonban egy év alatt 600 millió euró veszteséget produkáltak, szemben az előrejelzett nullszaldóval. A hatalmas pofont követően a tajvani vezetőség megvonta a forrásokat a BenQ Mobile-tól, mely fizetésképtelenséget jelentett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról