Szerző: Ady Krisztián

2007. június 20. 16:09:38

Hivatalosan is elindult a Fujitsu Siemens Computers Kft. szolgáltatási üzletága

Minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati IT-infrastruktúrák gazdaságosságát és megbízhatóságát növelő szolgáltatásokra a Fujitsu Siemens Computers Kft. Globális lépésként -- a Siemens egyik üzletágát még 2006-ban felvásárolva, majd integrálva -- új divíziót hozott létre IT Product Services (ITPS) néven, mellyel most hivatalosan is belépett az informatikai szolgáltatások piacára.

[HWSW] Minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati IT-infrastruktúrák gazdaságosságát és megbízhatóságát növelő szolgáltatásokra a Fujitsu Siemens Computers Kft. Globális lépésként -- a Siemens egyik üzletágát még 2006-ban felvásárolva, majd integrálva -- új divíziót hozott létre IT Product Services (ITPS) néven, mellyel most hivatalosan is belépett az informatikai szolgáltatások piacára.

Egymilliárdos bevételt várnak

Az üzletágat bemutató tegnapi sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató közölte, hogy az jelenleg 15 munkatársat foglalkoztató divíziótól már az első, 2008. március 31-el záródó üzleti évben egymilliárd forint körüli bevételt, a további években pedig -- cég szokásához híven -- kétszámjegyű növekedést várnak el. Az ITPS üzletág igazgatója, Kovács Zoltán elmondta, hogy a divízió az átvett Siemens üzletág révén rögtön komoly referenciákkal rendelkezik, többek között a divízió biztosítja az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Központi Hivatala számára az IT rendszer központi mainframe kiszolgálójának üzemeltetését, és az e-útlevéllel összefüggő feladatokért felelős tizenötezer különböző számítógép naprakész nyilvántartását.

A Fujitsu Siemens Computers új divíziója élvezi az anyavállalat IT-termékeinek széleskörű kínálatát, így könnyedén képes az üzleti igényekre építve teljes IT-infrastruktúrát tervezni és üzemeltetni. A termékekhez kapcsolt alapvető szolgáltatások mellett kisebb cégek, vállalatok számára komplett szolgáltatási csomagokat kínálnak, melyek helyszíni javítást és garanciát, rendszeres megelőző karbantartást, javítócsomag-menedzsmentet is magukban foglalnak, platform- és termékfüggetlenül is. Nagyobb vállalatok számára teljesen testre szabott csomagot készítenek, partnereik segítségével pedig akár Oracle és SAP-bevezetést is felvállalnak a tervezéstől a kivitelezésig.

Poros Gábor és Kovács Zoltán

Outtask

Kovács Zoltán végezetül elmondta, hogy az outsource szolgáltatások esetében a viszonylagos függőség és rugalmatlanság, valamint a tervezhető, de számos esetben egyáltalán nem kedvezőbb költségek korlátozzák a kiszervezés koncepció felhasználási területét.

Az ITPS saját Outtasking szolgáltatásai megpróbálják megoldani ezt a feladatot, az infrastruktúrából fakadó kockázatokat veszik le az ügyfelek válláról úgy, hogy a rugalmasság és az ebből fakadó üzleti előnyök megmaradnak. Említette még a FSC dinamikus adatközpontjait, melyek költséghatékonnyá teszi az IT rendszert a virtualizálással, mely közös erőforrásbázisba vonja össze és szolgáltatásokhoz megosztja az összesített IT-erőforrásokat.

Az október 25-26-án rendezett eseményen közel ötven nemzetközi előadó is színpadra áll, 16 országból - a leggyorsabb jegyvásárlók pedig ESP32-alapú hacking badge-et is kapnak!

a címlapról