:

Szerző: Ady Krisztián

2007. június 18. 16:53

Kínai szórakoztatóelektronikai gyártóba szállna be a Microsoft

[News.com] A Microsoft 94 million jüanért, körülbelül 12,3 millió dollárért vásárolna a Reuters számításai szerint körülbelül 1 százaléknyi részesedést a kínai Sichuan Changhong Electric szórakoztatóelektronikai gyártóban. A két vállalat közösen fejlesztene televíziókat, számítógépeket és más digitális, otthoni szórakoztató berendezéseket. A kínai cég vezetése még nem hagyta jóvá az ügyletet.

[News.com] A Microsoft 94 million jüanért, körülbelül 12,3 millió dollárért vásárolna a Reuters számításai szerint körülbelül 1 százaléknyi részesedést a kínai Sichuan Changhong Electric szórakoztatóelektronikai gyártóban. A két vállalat közösen fejlesztene televíziókat, számítógépeket és más digitális, otthoni szórakoztató berendezéseket. A kínai cég vezetése még nem hagyta jóvá az ügyletet.

Bár a Sichuan Changhong Electric neve valószínűleg csak a kínaiak szívét dobogtatja meg, egyáltalán nem kis vállalatról van szó: a cég 651 millió dolláros bevételt realizált 2007 első negyedévében, a nettó profit pedig 24 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, 12,6 millió dollárra. Szakértők szerint bár az egyetlen százaléknyi tulajdonrész alacsonynak tűnhet, a kínai vállalat részben állami tulajdonú, így hatalmas jelentőséggel bírhat.

A Microsoft már korábban is indított hasonló projektet, az 1999-es "Venus"-projekt során egy internetezésre és videolejátszásra alkalmas set-top-box PC-t fejlesztettek a kínai piacra, azonban az akkor még előkészítetlen terepre érkező vállalat kísérlete csúfosan elbukott. Szakértők szerint a Microsoft most egy lényegesen nyitottabb piacra érkezhet, ráadásul az egyik legnagyobb piaci szereplővel készül megállapodásokat kötni.

A világ nyugati felén uralkodó óriásvállalatoknak komoly nehézségeik akadnak, mikor Kína piacainak meghódítására kerül a sor. A hagyományos organikus növekedési pályát feladva szinte kivétel nélkül felvásárlásokra és helyi stratégiai szövetségesek keresésére kényszerülnek. Kína a második legnagyobb internetes piac az Egyesült Államok után a világon, körülbelül 140 millióan interneteznek szélessávon az országban, de ez a szám folyamatosan emelkedik. A tőzsdén is jegyzett vállalat részvényei a napi maximális 10 százalékkal emelkedtek a hír hatására.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.