Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Perelik egymást a legnagyobb plazmagyártók

Ady Krisztián, 2007. június 18. 15:46
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com] A dél-koreai LG Electronics perben támad az Egyesült Államokban japán riválisára, a Hitachira. Az LG szerint a konkurens nem kevesebb mint hét plazmakijelzőkkel kapcsolatos szabadalmát sértette meg -- a koreai gyártó nem csak pénzbeli kártérítést kér, de azt is szeretné elérni, hogy a állítsák le a Hitachi kijelzőinek értékesítését a tengerentúlon. Nemrég még mindenki mosolygott volna egy ilyen kérésen, a Qualcommra kirótt importkorlátozás óta azonban valószínűleg komolyabban veszik őket.

[News.com] A dél-koreai LG Electronics perben támad az Egyesült Államokban japán riválisára, a Hitachira. Az LG szerint a konkurens nem kevesebb mint hét plazmakijelzőkkel kapcsolatos szabadalmát sértette meg -- a koreai gyártó nem csak pénzbeli kártérítést kér, de azt is szeretné elérni, hogy a állítsák le a Hitachi kijelzőinek értékesítését a tengerentúlon. Nemrég még mindenki mosolygott volna egy ilyen kérésen, a Qualcommra kirótt importkorlátozás óta azonban valószínűleg komolyabban veszik őket.

Az LG a második legnagyobb plazmagyártó a Matsushita Electric Industrial (Panasonic) után. A két vállalat már korábban is összetűzésbe került egymással, két hónappal ezelőtt a Hitachi perelte be az LG-t kijelzőkkel kapcsolatos szabadalmak miatt. Az LG viszontperében a Hitachi Americát és a Fujitsu Hitachi Plasma Displayt nevesítette, utóbbiban a Fujitsunak 4,6 százalékos részesedése van.

A pereskedések, összetűzések egyre gyakoribbak lesznek, ahogyan a piaci részesedésért folytatott harc éleződik az átalakulóban lévő területen. A plazmapanelek folyamatosan teret vesztenek az LCD-kijelzőkkel szemben, ráadásul a csökkenő piacon a legnagyobb szereplő, a Matsushita képes volt növelni piaci részesedését a többiek kárára. Az előző évhez képest a plazmakijelzők értékesítéséből származó bevételek 28 százalékkal csökkentek január és március között a DisplaySearch adatai szerint.