Szerző: Bodnár Ádám

2007. június 15. 09:44

Bejött a Creative Suite 3 az Adobe-nak

Majdnem negyedével nőtt az Adobe negyedéves nyeresége, a vállalat új generációs termékei iránti kirobbanó keresletnek köszönhetően. Az augusztusban véget érő negyedévre is a vártnál jobb pénzügyi mutatókat jövendölnek a cég vezetői annak ellenére, hogy szezonálisan szokásosan gyenge időszakról van szó.

[HWSW] Majdnem negyedével nőtt az Adobe negyedéves nyeresége, a vállalat új generációs termékei iránti kirobbanó keresletnek köszönhetően. Az augusztusban véget érő negyedévre is a vártnál jobb pénzügyi mutatókat jövendölnek a cég vezetői annak ellenére, hogy szezonálisan szokásosan gyenge időszakról van szó.

A június 1-én véget ért második negyedévben az Adobe bevétele 17 százalékkal 745,6 millió dollárra emelkedett, ami bőségesen meghaladta a 730 millió dolláros elemzői konszenust és az Adobe saját prognózisát is. A cég profitja egy év alatt 13,1 millió dollárról 152,5 millióra nőtt, Az egyszeri tételeket leszámítva a kaliforniai cég nyeresége részvényenként 37 cent volt, ami 1 centtel felülmúlta az elemzői várakozásokat.

Az Adobe márciusban jelentette be a Creative Suite 3 csomagot, amely két év után most először esett át vérfrissítésen, az Acrobat család pedig tavaly ősszel újult meg. Ezek a termékek adják a cég forgalmának derekát. "Ne feledjük, az új Creative Suite még csak hat hete van piacon" -- mondta Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a kedvező fogadtatás miatt a cég várhatóan túlszárnyalja az éves bevételi tervet. 2006-ban a vállalat 2,58 milliárdos forgalmat ért el, az idei évre 15 százalékos növekedést tervez. A Creative Suite-ból a mostani negyedévben várható a francia, német és japán változat.

Az erős eredmények és a biztató kilátások ellenére a cég részvényárfolyama mégis 1 százalékkal csökkent, a befektetők ugyanis még ennél is erősebb előrejelzést vártak. Az Adobe legfrissebb prognózisa szerint a jelenlegi negyedév forgalma 760-800 millió dollár lesz, a részvényenkénti profit pedig 39-41 centre emelkedik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról