Szerző: Bodnár Ádám

2007. június 13. 17:23

Jó évet zárt és további növekedésre készül az ipari nyomtatás vezetője, a Zebra

Bár már 1988 óta kaphatók itthon Zebra nyomtatók, a cég csak 2006-ban nyitotta meg hazai képviseletét. Az ipari nyomtatókat gyártó cég sikeres évet zárt, 38 százalékos növekedést ért el a hazai piacon, az idei évben pedig további növekedét tervez hat partnere és több mint 30 viszonteladója segítségével -- hangzott el a Zebra mai sajtótájékoztatóján.

[HWSW] Bár már 1988 óta kaphatók itthon Zebra nyomtatók, a cég csak 2006-ban nyitotta meg hazai képviseletét. Az ipari nyomtatókat gyártó cég sikeres évet zárt, 38 százalékos növekedést ért el a hazai piacon, az idei évben pedig további növekedét tervez hat partnere és több mint 30 viszonteladója segítségével -- hangzott el a Zebra mai sajtótájékoztatóján.

"A Zebra számára különlegesen fontos a közép-kelet-európai régió, a tavalyi 27 százalékos bevételnövekedés világszinten is jelentős. A 2006-os év Magyarországon régiós szinten is kiemelkedő: a 38 százalékos forgalomnövekedés nagymértékben meghaladta a térség átlagát" -- mondta Piotr Klepczarek, a Zebra regionális ügyvezető igazgatója. Halász Árpád, a Zebra délkelet-európai értékesítési vezetője úgy becsli, a vállalat a piacnál gyorsabban növekedett, így piacrészt tudott elhódítani versenytársaitól. Halász szerint a Zebra itthon célpiacain 50 százalékos vagy afeletti részesedéssel bír.

A vállalat szerint a közeljövő nagy lehetőségét a mobil nyomtatás jelenti, ennek megfelelően a sajtótájékoztatón kiemelt hangsúlyt kapott e terület. A cég négy termékkategóriában kínál mobil printereket címkék, bizonylatok, számlák, szállítólevelek nyomtatására. A Zebránál úgy vélik, a mobil nyomtatók segítségével a cégek kiküszöbölhetik a hibákat, elírásokat, az olvashatatlan kézírás okozta félreértéseket, felgyorsítható az éttermi számlák elkészítése, vagy a szállítólevelek megírására fordított idő lerövidülése miatt javítható a kiszállítások minősége és mennyisége.

Halász szerint a mobil printerek számos területen használhatók sikeresen, például a kiskereskedelem, az áruházi beszállítás és átcímkézés, a logisztika, a raktározás, a gyártás, a vendéglátás, az egészségügy, a betegazonosítás, a postai szolgáltatások, a csomagszállítás és -azonosítás, a parkolójegyek és pótdíjak, az eszköznyilvántartás és a közműjavítások területén.

A 38 évvel ezelőtt alapított amerikai Zebra a vonalkódnyomtatás, ipari nyomtatás, címkenyomtatás egyik vezetője. A vállalat termékeit leginkább gyárakban alkalmazzák például alkatrészek megjelölésére, hazánkban többek között a Nokia, a Flextronics és az Elcoteq üzemeiben működnek Zebra nyomtatók, de hazai autóipari beszállítók is találhatók a cég ügyfelei között, mint ahogy a gyártóipar más területein tevékenykedő cégek. A Zebra nyomtatók másik kiemelt felhasználási területe a logisztika, raktározás és kereskedelem, Magyarországon több jelentős áruházlánc (pl. Tesco) is Zebra-ügyfél.

A Zebra a tavalyi évben 8,2 százalékkal 759,5 millió dollárra növelte forgalmát, miközben üzemi eredménye 80,4 millió dollárt tett ki. A vállalat az elmúlt 16 évből 15-ben növekedni tudott, részben szervesen, részben pedig akvizíciók révén. Az utóbbi időben végrehajtott jelentős felvásárlások között van a Swecoin, amely kioszkokban történő nyomtatásban érdekelt (gondoljunk például a jegykiadó automatákra), illetve a WhereNet, amely nyomkövetési megoldásokat fejleszt, legyen szó akár járművekről, akár konténerekről. Utóbbi cég portfoliójában aktív RFID-megoldások is megtalálhatók, kiegészítve a Zebra saját kompetenciáját a passzív RFID területén.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról