Szerző: Ady Krisztián

2007. június 12. 13:26

Alacsonyabb áron meglódult a Toshiba HD DVD-lejátszók értékesítése

Három héttel az agresszív kampány megkezdését követően máris jelentős hatásokról számolt be az észak-amerikai HD DVD

[HWSW] Három héttel az agresszív kampány megkezdését követően máris jelentős hatásokról számolt be az észak-amerikai HD DVD Promotional Group: csupán május utolsó hetében nem kevesebb mint 75 ezer HD DVD kiadvány talált gazdára a tengerentúlon, miközben a HD DVD-lejátszók eladása az összes HD-lejátszó értékesítések 60 százalékát tette ki.

A kampány fő részét képezi, hogy a Toshiba HD DVD-lejátszójának árát száz dollárral 399 dollárra csökkentették áprilisban, mely azonnal megduplázta az eladások számát. Ezt követően újabb duplázást okozott a május végén beindított promóció -- május utolsó hetében összesen 5,2 millió dollárt költöttek HD-mozizásra a vásárlók, 31 százalékkal többet, mint bármikor korábban. Az Amazon.com-on a Toshiba HD-A2-es HD-modellje áll az összesített DVD-lejátszós értékesítési lista csúcsán.

Feltehetően a Toshiba árcsökkentése okozta a nagy rivális Sony döntését is, mely a hónap elején jelentette be, hogy legújabb Blu-ray-lejátszója a korábban közöltnél 100 dollárral olcsóbban kerül a boltokba. A cég szerint ezt a költségek csökkenése tette lehetővé, ugyanakkor a Toshiba legolcsóbb HD DVD-lejátszója még így is több mint kétszáz dollárral olcsóbb.

Toshiba HD-A2 HD DVD lejátszó

A DVD leváltásáért küzdő médiaformátumok iránti kereslet piaci léptékben eddig eltörpül a DVD forgalmához képest, ugyanakkor az árak meredek zuhanását és a nagyméretű tévék népszerűségét figyelembe véve a forgalom robbanásszerű bővülése várható idén, illetve a középtávú jövőben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról