Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Növelte adatbázispiaci előnyét az Oracle

Bodnár Ádám, 2007. május 08. 11:26
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Oracle tovább növelte előnyét a relációs adatbáziskezelők (RDBMS) világpiacán. Az IDC legutóbbi jelentése szerint az Oracle piaci részesedése 2006-ban 14,7 százalékkal nőtt 2005-höz képest, így jelenleg 44,4 százalék. Az Oracle piaci részesedése nagyobb mint a második helyen álló IBM-é (21,2%) és a harmadik helyen álló Microsofté (18,6%) összesen. A negyedik a Sybase (3,2%), az ötödik az NCR TeraData (2,8%).

[HWSW] Az Oracle tovább növelte előnyét a relációs adatbáziskezelők (RDBMS) világpiacán. Az IDC legutóbbi jelentése szerint az Oracle piaci részesedése 2006-ban 14,7 százalékkal nőtt 2005-höz képest, így jelenleg 44,4 százalék. Az Oracle piaci részesedése nagyobb mint a második helyen álló IBM-é (21,2%) és a harmadik helyen álló Microsofté (18,6%) összesen. A negyedik a Sybase (3,2%), az ötödik az NCR TeraData (2,8%).

Az előzetes adatok alapján a relációs adatbáziskezelők piaca tavaly 14,3 százalékkal 16,5 milliárd dollárra bővült, amelyből az Oracle 7,3 milliárd dollárt, az IBM 3,5 milliárd dollárt, a Microsoft pedig 3,1 milliárd dollárt vágott zsebre. Az IBM piacrészt vesztett, mivel DB2-eladásait csak a piaci átlagnál kisebb ütemben tudta növelni, míg a legnagyobb növekedést a Microsoft ért el, éves szinten 25 százalékost. Ezek alapján valószínűsíthető, hogy 2007-ben a redmondi cég átveszi a relációs adatbáziskezelők piacán a második helyet, ahogy az SQL Server egyre inkább elfogadottá válik mint nagyvállalati adatbázisplatform.

Carl Olofson, az IDC elemzője és a tanulmány szerzője szerint az Oracle sikerének titka, hogy a 10g R2 adatbázisba olyan új szolgáltatások kerültek be, amelyek vonzónak bizonyultak a nagyvállalati ügyfelek számára. Az Oracle adatbázis-eladásait emellett jelentősen fellendítette a cég erőteljes terjeszkedése a vállalati alkalmazások piacán, különösképp a Siebel és a PeopleSoft felvásárlása. Ezen kívül az Oracle sikerrel hatolt be a kis- és középvállalati piacra is -- jegyzi meg az IDC elemzése.