Szerző: Bizó Dániel

2007. április 18. 16:46

Továbbra is alulteljesít a Yahoo!

[CNNMoney.com] Messze elmaradt a Wall Street elvárásaitól a Yahoo!. Elemzők és befektetők azt remélték a világ második legnagyobb keresővállalatától, hogy az első negyedév során megkezdje felzárkózását az éllovas Google mögé, köszönhetően új keresési hirdetés platformjának. A várakozásoktól fűtött papírok a kiábrándító jelentést követően 8 százalékkal estek.

[CNNMoney.com] Messze elmaradt a Wall Street elvárásaitól a Yahoo!. Elemzők és befektetők azt remélték a világ második legnagyobb keresővállalatától, hogy az első negyedév során megkezdje felzárkózását az éllovas Google mögé, köszönhetően új keresési hirdetés platformjának. A várakozásoktól fűtött papírok a kiábrándító jelentést követően 8 százalékkal estek.

A Yahoo! 1,67 milliárd dollár forgalmat bonyolított az év első három hónapja során, ami 7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A partnerek számára fizetett bevételmegosztást követően a forgalom 1,18 milliárd dollár körül alakul, elmaradva a Wall Street 1,21 milliárdos konszenzusától, melyet sokan így is túlságosan konzervatívnak tartottak. A nettó nyereség 142 millió dollárt tett ki, ami közel 10 százalékkal kevesebb a tavalyinál, és ugyanennyivel marad el a várakozásoktól.

A Yahoo! mutatói csalódást okoztak az elemzőknek és befektetőknek egyaránt, akik 8 százalékos zuhanással büntették a cég papírjait, mivel a negyedév során pozitív várakozás épült fel a vállalat teljesítményével kapcsolatban, 25 százalékkal srófolva fel az árfolyamot. Az eredményesebb keresővel és hatékonyabb hirdetési platformmal kecsegtető, Panama kódnéven ismert projekttől a tőzsde azt remélte, hogy a Yahoo! végre a Google nyomába eredhet, mely mára nem csak jóval nagyobb, de sokkal gyorsabban is növekszik.

A Yahoo! vezetősége azonban bizakodó a vállalat jövőjével kapcsolatban. A Panama bevezetése még nem fejeződött be az Amerikán kívüli piacokon. Terry Semel szerint jól haladnak a kitűzött célok elérésében, és véleménye szerint erős pénzügyi teljesítményt értek el az első negyedév alatt is. Semel reméli, hogy erőfeszítéseik gyümölcseként a közeljövőben részesedést szereznek a keresések piacán, ahogyan a szociális hálózati és videoszolgáltatások terén is. Kritikusok szerint a vállalat nem elég agresszív az akvizíciók terén, így a YouTube-ot és a DoubleClicket is a Google szerezte meg, tovább növelve előnyét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról