Szerző: Bizó Dániel

2007. április 11. 15:24

Még mindig rengeteg pénzt veszít az LG.Philips, de kifelé jön a gödörből

[The Wall Street Journal] Negyedik negyedéve veszteséges az LG.Philips, a világ második legnagyobb LCD-panelgyártója a Samsung mögött. A koreai-holland tulajdonú vegyesvállalat az első negyedévben ismét súlyos veszteséget produkált, szemben az egy évvel korábbi alacsony nyereséggel, annak ellenére, hogy a forgalom emelkedett.

[The Wall Street Journal] Negyedik negyedéve veszteséges az LG.Philips, a világ második legnagyobb LCD-panelgyártója a Samsung mögött. A koreai-holland tulajdonú vegyesvállalat az első negyedévben ismét súlyos veszteséget produkált, szemben az egy évvel korábbi alacsony nyereséggel, annak ellenére, hogy a forgalom emelkedett.

A Dél-Koreában, lényegében korábbi LG Electronics alkalmazottak által működtetett LG.Philips LCD (LPL) az idei első negyedévben 10 százalékkal 2722 milliárd wonra, vagyis 2,9 milliárd dollárra növelte árbevételét, a zuhanó árak következtében azonban 169 milliárd wonos, azaz 181 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Az LG.Philips egy éve folyamatosan veszteséges, az elmúlt négy negyedév alatt összesen 924 millió dollárnyi negatívumot halmozott fel.

Ennek ellenére a vállalat vezére, Kwon Young Soo bizakodó, ugyanis a kereslet-kínálat kezd kiegyenlítődni a piacon, és az árak stabilizálódnak. Hozzátette, az LPL értékesítési szemszögből a televíziók és notebookpanelek terén erősen teljesített. Ezekre a trendekre és a költségcsökkentésre alapozva a vezető várakozásai szerint az LPL a jelenleg folyó negyedévben eléri a nullszaldót, sőt nyereséges működést vár EBITDA-szinten (kamatfizetés, adó, értékvesztés és értékcsökkenés előtti jövedelem).

Kwon elmondta, hogy beszállítóiktól folyamatosan árcsökkentést követelnek meg, amitől éves szinten 25-30 százalékos megtakarítást várnak, ellensúlyozva a piaci árak zuhanását. A második negyedév során a szállításokat 15-20 százalékkal kívánják emelni, miközben az átlagos eladási ár várhatóan kevesebb mint 5-6 százalékkal esik. Elemzők szerint az év második felében hagyományos megerősödő kereslet segítségével a vállalat nettó profitot termelhet, sőt egy esetleges hiány átmenetileg felhajthatja az árakat. A Philips várhatóan idén kiszáll az erősen ciklikus teljesítmény felmutató vállalatból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.