Szerző: Ady Krisztián

2007. április 10. 10:45

Gazdára talált a százmilliomodik Apple iPod

Az Apple közölte, hogy 2001. október 23-ai, azaz valamivel több mint öt évvel ezelőtti piacra lépését követően elkelt a százmilliomodik Apple iPod hordozható zenelejátszó készülék. Az iPod könnyedén lekörözte a konkurrens lejátszókat és igen gyorsan érte el ezt a mennyiséget: a Sony Walkmanjainak például 14 év kellett, hogy átlépjék ezt a határt.

[HWSW] Az Apple közölte, hogy 2001. október 23-ai, azaz valamivel több mint öt évvel ezelőtti piacra lépését követően elkelt a százmilliomodik Apple iPod hordozható zenelejátszó készülék. Az iPod könnyedén lekörözte a konkurrens lejátszókat és igen gyorsan érte el ezt a mennyiséget: a Sony Walkmanjainak például 14 év kellett, hogy átlépjék ezt a határt.

Az iPod eladások exponenciális görbét mutatnak: 2001 októbere és 2004 közepe között még "csupán" 3 millió lejátszó talált gazdára. A növekedés azóta töretlen, bár a készülék igen komoly konkurenciákat kapott a közelmúltban a Microsoft és a SanDisk személyében, mégis tartja hatalmas részesedését az amerikai piacon: az NPD Group februári felmérése szerint az Egyesült Államokban megvásárolt MP3-lejátszók 74 százaléka iPod volt. Az Apple szerint külföldön is hasonló sikereket ér el a készülék, Japánban több mint 50 százalékos, Ausztráliában 60 százalékos a piaci részesedése.

Az első generációs iPodok még mechanikus billentyűkkel kerültek piacra, az igazi újdonságot hozó érintőpaneles görgetés 2002 júliusában jelent meg a készülékekben. A harmadik generáció már háttérvilágításos LCD-kijelzővel került piacra 2003 tavaszán. Ezt követően, 2004 januárjában jelent meg az iPod mini, az addig legkisebb iPod, illetve 2005-ben az iPod nano, mely sokkolóan vékony kivitellel és akkoriban hatalmas, 2 gigabájtnyi flashmemóriával büszkélkedhetett. Az eredeti, merevlemezes iPodok eközben már az ötödik generációnál tartottak fotó- és videólejátszási képességekkel felvértezve.

Az iPodok generációi
Az iPodok generációi (Kép: Wikipedia)

Az iPod lejátszóhoz kapcsolódó iTunes online zenebolt is igen sikeres, megnyitása óta 2,5 milliárd dalt töltöttek le belőle a felhasználók. A nemrég bevezetett videoletöltő szolgáltatásokat is egyre többen használják, 1,3 millió mozifilmet és 50 millió tévéshow-t, sorozatepizódot vásároltak eddig az iTunes-on keresztül.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról