:

Szerző: Bizó Dániel

2007. április 2. 14:57

Az amerikaiaknál sokkal kevesebbet keresnek az európai játékfejlesztők

[GamesIndustry.biz/HWSW] Nem csak Kelet-, de Nyugat-Európában is kevesebbet keresnek a játékfejlesztésben dolgozók amerikai társaiknál -- derül ki a Game Developer magazin éves felméréséből. A megkérdezések eredményei alapján úgy tűnik, a legnagyobb rés a programozóknál tapasztalható, a legjobban pedig az üzleti és jogi területen ügyködők keresnek.

[GamesIndustry.biz/HWSW] Nem csak Kelet-, de Nyugat-Európában is kevesebbet keresnek a játékfejlesztésben dolgozók amerikai társaiknál -- derül ki a Game Developer magazin éves felméréséből. A megkérdezések eredményei alapján úgy tűnik, a legnagyobb rés a programozóknál tapasztalható, a legjobban pedig az üzleti és jogi területen ügyködők keresnek.

A brit GamesIndustry.biz magazinnak megmutatott részletek alapján a játékiparban az üzleti és jogi pozíciók a legjobban fizetettek, nem pedig a produkciós, művészeti vagy informatikai területeken lévők. A brit, német, francia, spanyol és holland válaszadók alapján évi 53 ezer eurós (13,1 millió forint) átlagfizetése kiemelkedik a mezőnyből. Őket követik a produkciós vezetők és asszisztensek, akik a játékok megtervezéséért és megrendezéséért felelősek, ők átlagosan 45 ezer eurót keresnek, majd a harmadik kaszt a programozóké, 40 ezer euróval.

Nyugat-Európában keleti szemmel tehát igen jól keresnek a játékfejlesztésben részvevő kóderek, a tapasztalt szenior programozók és vezető szoftvermérnökök vélhetően az átlag akár másfél-kétszeresét is megkereshetik egy húzónevet készítő projektben. Az Egyesült Államokban dolgozó játékfejlesztőkkel szemben azonban éppen itt a legnagyobb a különbség: az amerikai kollégák mintegy 33 százalékkal keresnek többet.

A jelentés ugyanakkor azt is leszögezi, hogy Európában a keresetek stabilan emelkedőben vannak, és a produkciós területen például 16 százalékkal ugrott meg 1 év alatt, míg az Egyesült Államokban halvány csökkenés volt megfigyelhető -- igaz, az átlagfizetés így is 12 ezer euróval elmarad a tengerentúlinál. A designerek, zenészek és grafikusok nagyjából hasonlóan keresnek, 34 500 euró körül, hozzávetőlegesen 25 százalékkal alacsonyabb bérrel. Fizetésben a játékipar alját a minőségbiztosításért felelős dolgozók képezik 26 ezer euróval, akik többsége tesztelő, viszont itt mindössze 7 százalék a bérkülönbség az amerikaiak javára.

Akit bővebben érdekel a téma, az a Game Developer magazin Game Career Guide oldalán számos tavalyi amerikai statisztikáról olvashat. Tekintve, hogy bérstruktúra hasonló, ezért abból 25-30 százalékos redukciót követően közelítő következtetéseket is le lehet vonni a nyugat-európai viszonyokkal kapcsolatban. Összességében megállapítható, hogy a programozók és szoftvermérnökök bérezése igen erős, a sokéves tapasztalattal bíró csapatvezetők és technikai igazgatók keresete pedig vetekszik az üzleti menedzserek juttatásaival. Megállapítható továbbá az is, hogy a játékipar krémje Kaliforniában található, és a nők egészségtelenül alulreprezentáltak.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 15:55

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.