Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 2. 11:48

Minden eddiginél olcsóbbak a digitális fényképezőgépek

Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék -- az IDC adatai szerint a térségben tavaly 23 százalékkal nőtt az eladott digitális fényképezőgépek száma, és megközelítette a 7 millió darabot. A verseny ugyanakkor az árakat minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, a forgalom mintegy 4 százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

[HWSW] Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék -- az IDC adatai szerint a térségben tavaly 23 százalékkal nőtt az eladott digitális fényképezőgépek száma, és megközelítette a 7 millió darabot. A verseny ugyanakkor az árakat minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, a forgalom mintegy 4 százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

"A zuhanó árak mind a piaci árbevételt, mind pedig a technológia terjedését jelentős mértében befolyásolták a régió egész területén" -- mutatott rá Nyikolaj Grigorov, az IDC CEMA vezető elemzője. "Az alsó három árkategóriában tavaly több mint duplájára nőtt az eladott darabszám, és ezzel párhuzamosan az 5 megapixel felbontású eszközök helyett a 6 megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára." Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, a dollárban számított árbevétel 63,4 millió dolláros szinten stagnált.

"A kormány pénzügyi gondjai és ennek politikai következményei erőteljes negatív hatást gyakoroltak a fogyasztói bizalomra és ezen keresztül a digitális fényképezőgépek értékesítésére 2006-ban" -- mutatott rá Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője. "E tényezők hiányában sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot."

Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ami azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról