Szerző: Bodnár Ádám

2007. március 27. 09:27

Repülőrajtot vett a Windows Vista

A Microsoft állítása szerint a január 30-i kiskereskedelmi rajt óta már 20 millió Windows Vista licencet adott el, míg a Windows XP-ből a megjelenést követően csak 17 millió fogyott. A cég szerint jó esély van rá hogy a Vista legyen a leggyorsabban terjedő Windows a vállalat történetében.

[HWSW] A Microsoft állítása szerint a január 30-i kiskereskedelmi rajt óta már 20 millió Windows Vista licencet adott el, míg a Windows XP-ből a megjelenést követően csak 17 millió fogyott. A cég szerint jó esély van rá hogy a Vista legyen a leggyorsabban terjedő Windows a vállalat történetében.

Persze a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Windows XP premierje óta eltelt időben a PC-piac közel a duplájára nőtt, 2001-ben még világszerte 136 millió személyi számítógép talált gazdára, tavaly már 227 millió. A Microsoft által megadott adatok pedig nem csak a dobozos Vista-eladásokat tartalmazzák, hanem a tavaly év végén értékesített Windows XP-ket is, amelyekhez Vista-kupon járt. Bill Mannion, a Windowsért felelős marketing-igazgató ugyan elismerte, hogy ezek is hozzájárultak a Vista jó eladási adataihoz, azonban szerinte nem ezek adták a 20 millió Vista nagyobb részét.

A PC-gyártók is elégedettnek tűnnek a vistás gépek piaci teljesítményével. A Current Analysis piackutató cég legnagyobb kiskereskedelmi áruházaktól származó adatai szerint a premier hetében 173 százalékkal több személyi számítógép talált gazdára az Egyesült Államokban mint egy héttel korábban és 67 százalékkal több mint 2006 azonos hetében.

Nem meglepő módon a vevők a drágább, jobban felszerelt PC-ket keresik, a Windows Vista prémium változataival. Mannion szerint a méregdrága Ultimate verzióval kapcsolatban igen visszafogott várakozásai voltak a Microsoftnak, a szoftver azonban jobban teljesít a piacon a vártnál. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy ez pontosan mit is jelent. A Current Analysis adatai szerint a premiert követő első héten a gépek 70 százalékát a Home Premium változattal vásárolták meg, a Home Basic mindössze 22 százalékos részesedést tudott szerezni, a legdrágább Ultimate változat részaránya ugyanakkor a 2 százalékot sem érte el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról