Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Microsoft erősen érdeklődik az eladó DoubleClick iránt

Bizó Dániel, 2007. március 29. 11:40
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[The Wall Street Journal/HWSW] Vevőt keres a globális online hirdetési piac egyik zászlóshajója, a DoubleClick, és a lehetséges jelöltek között van a Microsoft is -- írja a Wall Street Journal. Az ügyhöz közel álló források szerint a vállalat a Morgan Stanley befektetési bankot bízta meg a tőkebevonási opciók kidolgozásával, melyek között az eladáson kívül a tőzsdére vonulás is szerepelhet. A DoubleClick magántőkés tulajdonosa legalább 2 milliárd dollárt vár a tranzakciótól.

hirdetés
[The Wall Street Journal/HWSW] Vevőt keres a globális online hirdetési piac egyik zászlóshajója, a DoubleClick, és a lehetséges jelöltek között van a Microsoft is -- írja a Wall Street Journal. Az ügyhöz közel álló források szerint a vállalat a Morgan Stanley befektetési bankot bízta meg a tőkebevonási opciók kidolgozásával, melyek között az eladáson kívül a tőzsdére vonulás is szerepelhet. A DoubleClick magántőkés tulajdonosa legalább 2 milliárd dollárt vár a tranzakciótól.

A DoubleClick jelenlegi tulajdonosa, a Hellman magántőke társaság 2005-ben mintegy 1,1 milliárd dollárt fizetett a cégért, majd feldarabolással profiltisztítást hajtott végre, aminek keretén belül értékesítésre került az e-mail marketing tevékenység, valamint az Abacus adatmenedzsment és analitikai egység, rendre 90 és 435 millió dollár értékben. A dotkom-boom meglovaglására 1996-ban alakult a DoubleClick, és egyhamar az online hirdetési piac egyik vezetőjévé nőtte ki magát a reklámértékesítésre és -kiszolgálásra alapozva. Jelenleg 150 millió dollárra becsült éves forgalmának ez a két terület kétharmadát teheti ki.

A potenciális vevők köre igen tág lehet, véli a Wall Street Journal (WSJ), kezdve más magántőkésektől a nagy online médiabirodalmakon át az olyan ultranehézsúlyú online szereplőkig, mint a Microsoft, a Yahoo! vagy a Google. Utóbbiak számára kifejezetten érdekes lehet a DoubleClick megvásárlása, hogy tovább növeljék jelenlétüket az online reklámpiacon, mivel a költések jellemzően a tömeg felé gravitálódnak. Ez különösen kritikus lehetőségnek számíthat a Google riválisainak, ugyanis egyelőre nem sikerült sikeresen felvenniük a kesztyűt az elemzői várakozásokat rendre felülmúló ütemben dagadó keresővállalattal. A WSJ szerint a Microsoft intenzív tárgyalásokat folytat a kérdésben.

A DoubleClick értékesítését megzavarhatja, hogy a WSJ értesülései szerint a Google is elindíthatja saját adserver (reklámkiszolgáló) szolgáltatását, vagyis olyan, más weboldalakon megjelenő hirdetéseket is tárol és kiszolgál, amelyeket nem saját maga értékesített. A Google egy ilyen irányú lépése ugyanis elbizonytalaníthatja a vevőket a DoubleClick értékével kapcsolatban. A WSJ szerint a keresőóriás egyelőre korlátozott szolgáltatást tervez kezdetben, talán az olyan újszerű területekre összpontosítva, mint az online videoreklámok. A Google ezzel valószínűleg hirdetői ügyfélkörének és tartalomszolgáltató partnerhálózatának további bővítését célozza ezen szereplők kiterjedtebb feltérképezése által.