Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
IoT + VR + AI in da house! >>>> HWSW mobile!, november 29-30!

A Philips is kiszáll a plazmatelevíziók piacáról

Bizó Dániel, 2007. március 14. 14:42
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[DigiTimes/HWSW] Kivonul a plazmatévék piacának nagy részéről a holland Philips Electronics, amit a vállalat elnök-vezérigazgatója, Rudy Provoost közölt egy hongkongi sajtótájékoztatón. A vállalat a jövőben az LCD-televíziókra összpontosít, melyek egyre inkább kiszorítják a piacról a plazmákat. A hollandokhoz hasonló lépésre szánta el magát korábban a japán Sony is.

hirdetés
[DigiTimes/HWSW] Kivonul a plazmatévék piacának nagy részéről a holland Philips Electronics, amit a vállalat elnök-vezérigazgatója, Rudy Provoost közölt egy hongkongi sajtótájékoztatón. A vállalat a jövőben az LCD-televíziókra összpontosít, melyek egyre inkább kiszorítják a piacról a plazmákat. A hollandokhoz hasonló lépésre szánta el magát korábban a japán Sony is.

Provoost Hong Kongban közölte a napokban, hogy a Philips Electronics Észak-Amerika és Ausztrália kivételével még idén kivonul a plazmatelevíziók piacáról. A vállalat tavaly 10 százalékos részesedéssel bírt ezen a területen, amivel a negyedik legnagyobbnak bizonyult. A forgalom területi bontása bár nem ismert, vélhetően az Egyesült Államok lehet a legerősebb felvevőpiaca, amely egyébként is a plazmatévék egyik fellegvára az ottani lakásviszonyok és fogyasztói szokások miatt.

A Philips döntése mögött két meghatározó tényező húzódhat meg. Az egyik, hogy az LCD-televíziók egyre nagyobb nyomás alá helyezik a plazmákat, mivel egyre nagyobb és nagyobb méretben képesek árban megverni azokat, miközben képminőségük is látványosan javul, egyesek szerint mára pedig az emberek többsége nem érzékel különbséget a két technológia között. A leszállított plazmapanelek száma az iparág történetében elsőként csökkent 2006 negyedik negyedévében, éves összehasonlításban, mivel az LCD a vártnál gyorsabban nyert teret, míg az észak-amerikai kereslet alulmúlta a várakozásokat.

A másik, hogy a Philips nem rendelkezik saját plazmapanel-gyártással, így az egyre fojtogatóbb verseny közepette stratégiai hátrányban van ellenfeleivel szemben. Ugyanezek a faktorok késztették a Sonyt is arra, még tavaly augusztusban, hogy elhagyja a plazampiacot -- bár egyes pletykák szerint tárgyalásokat folytat a Fujitsu Hitachi Plasma Display-jel egy esetleges visszatérésről. A plazmagyártást és a plazmatévék piacát a Matsushita Electric uralja (Panasonic), amely méretgazdaságossági előnyét kiaknázva gyakorlatilag lerohanta a piacot a negyedik negyedévben, és főként koreai riválisai kárára 10 százalékponttal 40 százalék fölé növelte részesedését a stagnáló szállításokból.

Az iSuppli szerint az LCD-piac volumene a korábban előrejelzettnél nagyobb ütemben, közel 43 százalékkal több mint 75 millió daraba növekszik, jövőre pedig meghaladja a 100 milliót. A plazmapiac nemcsak lassabban növekszik, de mérete is ötödakkora jelenleg. A Philips jelenleg az LG.Philips LCD vegyesvállalatból szerzi be a paneleket, igaz, annak veszteséges működése miatt pletykák szerint fontolgatja kiszállásáát a cégből.

Idén ismét önálló szekciót kapnak a feltörekvő technológiák a HWSW mobile! konferencián. November 29-30!