:

Szerző: Ady Krisztián

2007. február 21. 15:42

Késik az AMD/ATI csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600

[Clubic.com] Startégiai okokra hivatkozva tovább, 2007 második negyedévére csúsztatta csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600 bemutatását az AMD/ATI. A korábbi információk szerint március végére, legkésőbb április elejére várt DirectX 10-es gyorsító késésének pontos okát ezzel a diplomatikus válasszal indokolta meg a gyártó, noha tűzhöz közel ülő szakértők szerint valószínűleg gyártási okok állhatnak a háttérben.

[Clubic.com] Startégiai okokra hivatkozva tovább, 2007 második negyedévére csúsztatta csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600 bemutatását az AMD/ATI. A korábbi információk szerint március végére, legkésőbb április elejére várt DirectX 10-es gyorsító késésének pontos okát ezzel a diplomatikus válasszal indokolta meg a gyártó, noha tűzhöz közel ülő szakértők szerint valószínűleg gyártási okok állhatnak a háttérben.

Az R600 kódnéven fejlesztett grafikus gyorsítóchip a jelenlegi információk szerint 80 nanométeres gyártástechnológiával készül és GDDR4 memóriát kezel. Az R600 csúcsváltozatára épülő kártya maximális fogyasztása akár 270 watt is lehet, és csak számítógépekbe építve lesz hozzáférhető, míg a többi, kiskereskedelmi forgalomba is kerülő modellek 240 watt alatti energiafelvétellel is beérik. A kártyákat eredetileg még tavaly novemberre várták.

A DirectX 10-nek is megfelelő következő generációs grafikus lapkák már úgynevezett egységes shader architektúrát valósítanak meg, vagyis a pixelekkel és vertexekkel kapcsolatos műveletekre nem dedikált, és specializált, hanem közös futószalagokat alkalmaznak. Ez a megoldás elviekben nagyban megkönnyíti a programozhatóságot és segíti az erőforrások maximális kihasználását, hiszen a szabad futószalagokat pixel és vertex számításokra is lehet alkalmazni.

Az első ilyen ismert grafikus chip a Microsoft Xbox 360 gépben található ATI Xenos. A Xenos során szerzett tapasztalatokat az ATI minden bizonnyal beoltotta az R600 fejlesztéseibe is, mely 64 egységes shadert tartalmazhat, órajele pedig 650 megahertz fölé várható.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról