Szerző: Ady Krisztián

2007. február 21. 15:42:09

Késik az AMD/ATI csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600

[Clubic.com] Startégiai okokra hivatkozva tovább, 2007 második negyedévére csúsztatta csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600 bemutatását az AMD/ATI. A korábbi információk szerint március végére, legkésőbb április elejére várt DirectX 10-es gyorsító késésének pontos okát ezzel a diplomatikus válasszal indokolta meg a gyártó, noha tűzhöz közel ülő szakértők szerint valószínűleg gyártási okok állhatnak a háttérben.

[Clubic.com] Startégiai okokra hivatkozva tovább, 2007 második negyedévére csúsztatta csúcskategóriás grafikus lapkája, az R600 bemutatását az AMD/ATI. A korábbi információk szerint március végére, legkésőbb április elejére várt DirectX 10-es gyorsító késésének pontos okát ezzel a diplomatikus válasszal indokolta meg a gyártó, noha tűzhöz közel ülő szakértők szerint valószínűleg gyártási okok állhatnak a háttérben.

Az R600 kódnéven fejlesztett grafikus gyorsítóchip a jelenlegi információk szerint 80 nanométeres gyártástechnológiával készül és GDDR4 memóriát kezel. Az R600 csúcsváltozatára épülő kártya maximális fogyasztása akár 270 watt is lehet, és csak számítógépekbe építve lesz hozzáférhető, míg a többi, kiskereskedelmi forgalomba is kerülő modellek 240 watt alatti energiafelvétellel is beérik. A kártyákat eredetileg még tavaly novemberre várták.

A DirectX 10-nek is megfelelő következő generációs grafikus lapkák már úgynevezett egységes shader architektúrát valósítanak meg, vagyis a pixelekkel és vertexekkel kapcsolatos műveletekre nem dedikált, és specializált, hanem közös futószalagokat alkalmaznak. Ez a megoldás elviekben nagyban megkönnyíti a programozhatóságot és segíti az erőforrások maximális kihasználását, hiszen a szabad futószalagokat pixel és vertex számításokra is lehet alkalmazni.

Az első ilyen ismert grafikus chip a Microsoft Xbox 360 gépben található ATI Xenos. A Xenos során szerzett tapasztalatokat az ATI minden bizonnyal beoltotta az R600 fejlesztéseibe is, mely 64 egységes shadert tartalmazhat, órajele pedig 650 megahertz fölé várható.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:34

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.