Szerző: Ady Krisztián

2007. február 13. 17:22

Szerverek és tárolórendszerek területén erősítene idén a Fujitsu Siemens Computers Kft.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. sajtótájékoztató keretében számolt be a 2006-os naptári évben elért eredményekről. Az első félévben tapasztalt nagymértékű növekedésének köszönhetően a vállalat a harmadik negyedévre átvette a magyar x86-os számítógéppiac vezető pozícióját, ezzel az összesített, éves eredmények tekintetében is az első helyen végzett.

[HWSW] A Fujitsu Siemens Computers Kft. sajtótájékoztató keretében számolt be a 2006-os naptári évben elért eredményekről. Az első félévben tapasztalt nagymértékű növekedésének köszönhetően a vállalat a harmadik negyedévre átvette a magyar x86-os számítógéppiac vezető pozícióját, ezzel az összesített, éves eredmények tekintetében is az első helyen végzett.

Másodikból első

A Fujitsu Siemens Computers Kft. 2006-ban összesen 81 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 47 százalékkal haladta meg azt. A cégre jellemző rendkívüli növekedés a harmadik negyedévben, valamennyi termékszegmenst (asztali és mobil számítógépek és x86-os szerverek) figyelembe véve elért 20,8 százalékos részesedéssel a piacvezetői pozíció megszerzését eredményezte a hazai piacon. Ezzel az eredménnyel az év összesített eladásai 17,8 százalékos piaci részesedést mutatnak, ami a 2005-ös év eredményeivel összevetve a második pozícióból az első helyre történő előrelépést jelenti.

"Rendkívüli erőfeszítéseink és termékstratégiánk helyességét igazolja, hogy vállalatunk 2006-ban a magyar piac növekedési ütemét csaknem négyszeresen meghaladó mértékben növekedett, és ezzel megfordította a piaci ranglétra legfelső két fokán egy évvel ezelőtt még fennállt helyzetet" -- mondta Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. legnagyobb arányban a noteszgépek területén fokozta értékesítését, ami az előző év hasonló időszakához képest 110 százalékos növekedést jelent. A becslések szerint 2006-ban minden negyedik Magyarországon vásárolt noteszgép Fujitsu Siemens márkájú volt, melyek közül a legsikeresebbek az AMILO, illetve AMILO Pro modellek lettek. A nemzetközi trendnek megfelelően a magyar piac egészére jellemző, hogy a teljes noteszgép értékesítés összesen több mint 55 százalékkal emelkedett, míg az asztali számítógépek eladásainak mértéke folyamatos csökkenéssel mindössze 4,2 százalékos növekedést mutat.

2007-es tervek

Poros Gábor az eredmények és a jövőbeli tervek kapcsán elmondta, hogy a 2007-es naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése a megszerzett piaci pozíciójának megőrzése, illetve elsősorban a szerver és tárolórendszerek területén még további erősítése. A komplex adatközponti rendszerek területén a vállalat a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít, amelyre válaszul a cég most már évek óta folyamatosan fejleszti és jelenti be egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásait. Felhasználói célpiacok tekintetében továbbra is a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról