Szerző: Bodnár Ádám

2007. február 5. 14:15

Újra informatikai cég a Williams F1-istálló szponzora

A HP-val kötött szponzorációs megállapodás 2005-ös megszűnését követően idén újból egy informatikai vállalat kék-fehér emblémáját láthajuk kiemelt helyen a Williams versenyistálló autóin: a 2007-es szezonnak a Lenovo támogatásával vág neki a csapat.

[HWSW] A HP-val kötött szponzorációs megállapodás 2005-ös megszűnését követően idén újból egy informatikai vállalat kék-fehér emblémáját láthajuk kiemelt helyen a Williams versenyistálló autóin: a 2007-es szezonnak a Lenovo támogatásával vág neki a csapat.

A Lenovo természetesen számítógépekkel is segíteni fogja az istálló munkáját. Az AT&T Williams csapat tevékenysége minden területén alkalmazza majd a Lenovo számítógépeit és egy Lenovo notebook szerves részét képezi majd a Forma 1-es autó elrajtoltatásának minden verseny, edzés és tesztelés előtt. A Lenovo számítógépei segítik majd mindazok munkáját, akik az autók fejlesztésével, tesztelésével és gyártásával foglalkoznak.

"A Forma 1-es csapatok nagyban függnek a számítógépes technológiától. Ismerve a Lenovo asztali számítógépeinek és ThinkPad notebookjainak innovativitását, megbízhatóságát és teljesítményét, meg vagyunk győződve róla, hogy a legjobbal lépünk szövetségre" -- mondta Alex Burns, a Williams csapat ügyvezető igazgatója. "A Forma 1 izgalmas terepként szolgál a Lenovo márka ismertségének növeléséhez, valamint termékeink, és azok megbízhatóságának bemutatásához" -- tette hozzá Deepak Advani, a Lenovo marketing-igazgatója.

A Lenovóra rá is fér a nemzetközi ismertség, az IBM PC-gyártó részlegét 2004-ben felvásárló kínai vállalat ugyanis hazai piacán brillíroz, a világ más területein azonban egyre inkább teret veszít versenytársaival szemben. A Lenovo globális piaci részesedése lényegében stagnál, ugyanis az amerikai és európai visszaesést ellensúlyozza a kínai menetelés. A Lenovo kínai részesedése 36 százalék fölé tehető, globálisan azonban mindössze 7-8 százalék közé taksálják a piackutató cégek.

Elemzők szerint a vonzó megjelenésű gépek és a disztribúciós csatornák hiánya, továbbá a helyi piacokkal kapcsolatos tapasztalatlanság a fő tényezők, melyek magyarázzák a nemzetközi piacokon való gyenge teljesítményt. A Lenovo, örökölve az IBM hagyományait, nincs jelen például az Egyesült Államok fogyasztói piacán, mely egyre nagyobb szeletet hasít ki magának. A cég az utóbbi időben több nagy megállapodást is tető alá hozott, amelytől ismertségének javulását várja: a Lenovo nemrég kötött szerződést az NBA-vel (amerikai profi kosárlabdaliga), valamint a 2008-as pekingi olimpia informatikai szállítója is egyben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról